Erfaring med mann/kjæreste som sliter psykisk?

Oslo-12345

Blir kjent med forumet
Jeg lurer på om det er noen der ute som har erfaring med mann/kjæreste som sliter psykisk?
Jeg er en jente i slutten av 20 årene som har vært kjæreste og samboer med en fantastisk mann de siste 3 årene. Jeg har alltid hatt lyst til å bli mor og er veldig ivrig etter å sette i gang. Jeg er ferdig utdannet, har fast jobb og leilighet. Det eneste som mangler nå er en liten en<3 Samboeren min og jeg har såvidt begynt og snakke om dette og er enige om at tiden kanskje er inne snart.
Jeg er bare så usikker på mannen min. Han har så lenge vi har vært sammen slitt med angst og depresjoner, men han har både gode og dårlige perioder. Han er nå sykemeldt, går på antidepressiva tabletter, følges opp av lege og står på venteliste til psykolog.
Når han er inne i en god periode har vi det helt fantastisk og jeg håper og tror hver gang at den depressive perioden ikke kommer tilbake. Når han er dårlig tenker jeg at det ville vært umulig og hatt et barn sammen (han låser seg inne, kommuniserer dårlig, orker ikke rydde, vaske eller ta vare på seg selv) derfor langt fra kapabel til å ta vare på et barn. Når han er sånn vurderer jeg og gå fra han fordi ønsket mitt om barn er så sterkt og jeg føler tiden renner ifra meg hvis jeg skal finne en annen (vet det høres veldig egoistisk ut). På en annen side føler også at jeg skylder han og holde ut siden jeg visste om hans sykdom før vi ble sammen.
Jeg har egentlig ikke noen konkrete spørsmål, men er det noen som har erfaringer med lignende situasjoner? Hvordan har dette gått evt? Kan et barn hjelpe han? Er jeg naiv som har lyst på barn med han? Vil man noen gang bli frisk fra angst og depresjoner? Jeg har så mange tanker og følelser rundt dette.

Håper på svar:)