Erfaring med lungemodningssprøyte?

JeanetteR

Gift med forumet
Jeg er innlagt på sykehuset med livmorhals på 2,2 cm. Vært nede i 2, men nå har den tatt seg opp igjen. Er i uke 24 nå, endelig! [:)] Vært sengeliggende i snart 3 uker. Jeg får riestoppende og i dag fikk jeg endelig lungemodningssprøyte! Jenta er stor og tilsvarer to uker mer i utvikling, noe som er supert.

Noen her som har erfaring med dette? Lungemodning og truende prematurfødsel, evnt prematurfødsel før uke 28? [:)]

Hos meg rakk de aldri den sprøyta, siden jeg fødte tvillingene på mottket i uke 24+5... Men hva slags erfaring er du ute etter? Hva lurer du på? [:)]

Jeg fikk lungemodningssprøyte i uke 30 pga truende fødsel (rier og cervix var 3,0), men hun kom ikke før uke 39 ved planlagt ks!
[:)]

Hihi, nei egentlig aner jeg ikke hva jeg lurer på [:D][:)] jeg ønsker bare å høre om andre som er/har vært i samme situasjon. I hvilken uke ble barna født, og om flere har vært rugende liggende mammaer [:)]
Endelig en milepæl å nå 24 uker etter å ha kjempet en hard kamp med rier tidligere, som jeg ikke fikk hjelp til å stoppe..

ORIGINAL: JeanetteR

Hihi, nei egentlig aner jeg ikke hva jeg lurer på [:D][:)] jeg ønsker bare å høre om andre som er/har vært i samme situasjon. I hvilken uke ble barna født, og om flere har vært rugende liggende mammaer [:)]
Endelig en milepæl å nå 24 uker etter å ha kjempet en hard kamp med rier tidligere, som jeg ikke fikk hjelp til å stoppe..

Uff ja det er trist nårde ikke hjelper til å stoppe det før uke 24 [:(]

Jeg var ikke sengeliggende, men etter å ha født var barna på sykehuset lenge, å de hadde veldig mange ned og oppturer... Den ene lå på sykehuset i 4 mnd før jeg kunne ta henne me hjem, den andre lå på sykehus i 7 mnd før hun døde. Ett eksempel på at det kan gå begge veier.

jeg fikk 2 sprøyter i uke 24, pluss riestoppende..det hjalp veldig! er i uke 32 nå[:D]

Er du sengeliggende enda, Rockstar ? [:)] jeg fikk ikke riestoppende før i går, etter at jeg ble sendt hjem med rier fra sykehuset i uke 22. Det var pga at de ikke redder før babyen er levedyktig, i uke 24. Jeg får sprøyte nr 2 i kveld, samtidig som at jeg får én blodfortynnende og én riehemmende sprøyte! De er like vonde alle sammen, men veldig verdt det [:)]

fikk riehemmende drypp over 2 dager jeg da..det gav seg plutslig, kynnere osv..
nei, er ikke sengeliggende..men fikk beskjed om å ta det med ro..men orker ikke mye heller..så er fullt sykemeldt og gjør veldiig lite! kjedelig..men sånn er det

Jeg fikk i uke 27, sammen med K vitamin og drypp over 4 dager!
Hos meg klarte de å stoppe riene og han ble født 40+0!

Lykke til!
[:)]

jeg fikk i uke 29. ble satt i gang i uke 34. fødsel startet ikke av seg selv, men fikk beskjed at om i uke 34 ventet de ikke lengere....

Jeg var sengeliggende fra uke 20+2 til uke 28+5.  Lå på sykehuset hele tiden. bare spør hvis du lurer på noe ang det å ligge lenge.. 

I uke 25 fikk jeg regelmessige sammentrekninger. Da fikk jeg lungemodnings-sprøyter. Det var nervepirrende det døgnet imellom de to sprøytene.. De sa at lungemodningen ikke hadde full virkning før begge to var satt.

Hos meg roet sammentrekningene av seg selv etter 1 døgn.. 

Så flott at jenta di er stor og moden! Kjempebra! Ofte så er jenter også mer sterke enn gutter.

Jeg husker hvilket stort mål det var å komme til uke 24..  Vi pustet ut littegrann da.. Neste store mål var uke 28. Det klarte vi akuratt.
Kjempeflott hvis dere kommer dere til uke 28!  Men uansett er hver dag et pluss!

Klem

Tusen takk for tilbakemld, og Windy, d kan nok hende du får en pm av meg etterhvert. [:)] neste mål her er også 28 uker nå, og jeg får to ekstra skiver og yoghurt til brødmåltidene, så vi har nok næring å dele på, så jeg ikke blir så fort sliten [:)] imorra får jeg mat fra burger king, da skal jeg bli skikkelig mett! [:D]

hei.
jeg ble lagt inn på sykehus i uke 22 med truende prematurfldsel. fikk riedemmend eog 2lungemodningsprøyter i uke 22.
men dessvere kom jenta mi i uke 23+3..
har klart seg veldig fint.... frisk og fin i dag...

håper de kan drøye det så lenge som mulig.
bare å sende pm hvis du lurer på noe...
ønsker deg masse lyke til

Back
Topp