Erfaring med kvalmestillende?

MoJo

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Septembermødre <3
Mailykke 2018
I morgen skal vi ha selskap her hjemme, og gjestene vet ikke at jeg er gravid. Jeg fikk noe kvalmestillende (metoclopramide) av legen som jeg kun skulle ta ved nødstilfeller... det er litt nødstilfelle i morgen [emoji28] Jeg er så utrolig kvalm hele dagen og spiser knapt noen ting - som igjen fører til lite energi.
Jeg er litt skeptisk til å ta kvalmestillende da det er en del potensielle bivirkninger...

Er det noen som har erfaring med kvalmestillende...? Bør jeg gi det et forsøk i morgen?

Fikk selv beskjed fra overlege på gynekologisk avdeling om at metoclopramide (Afipran) ikke er noe farlig å ta. Grunnen til at mange leger har gått bort fra afipran er fordi det er en del bivirkninger for mor (ikke fosteret!!) ved langtids bruk. Som skjelvinger i hender og føtter. Har selv brukt det nå i tre uker, 3 tabletter (10mg) daglig. Ingen bivirkninger og beskjed om å bare fortsette så lenge jeg ikke kjenner noen bivirkninger.

Tillegg: jeg blir ikke «frisk» av å ta kvalmestillende, spyr bare litt mindre og brekker meg mye mindre enn hvis jeg ikke tar = det går an å spise litt! Bedre enn ingenting :-)

Takk for svar. [emoji4]Prøvde en for litt siden, og som du sa så ble jeg bare kvitt den verste kvalmen. Har vært uggen hele veien, men fikk endelig i meg litt mat som ble nede. Jeg får ta en ny når det har gått 6 timer så jeg holder ut resten av dagen med besøk. Vi har blitt enige om at i verste fall får vi bare si det som det er, selv om det er en tanke tidlig enda.

Back
Topp