Erfaring med kurset Positiv fødsel/ hypnobirthing?

N-40475831

Andre møte med forumet
Hei, er i tvil om jeg skal melde meg på kurset eller ikke. Har lest boka, men den har jeg forstått bare er en introduksjon. Noen her som har tatt kurset?

Hei, er i tvil om jeg skal melde meg på kurset eller ikke. Har lest boka, men den har jeg forstått bare er en introduksjon. Noen her som har tatt kurset?
Sniker

Begynte på kurset, syns det var monotont og mye ble dekket av boka. Ville heller tatt Smertefri fødsel, evt digitalt. I stedet for opptak er det livesending.

Jeg har tatt kurset; ikke lest boka. Jeg har hatt GOD nytte av det, men godt mulig det ble mye dekt av boken, det skal jeg ikke si noe på.. Men synes Facebookgruppen man får tilgang til om man har tatt kurset, er GOD verdi i; der er det f.eks nesten ukentlig spørretime med en jordmor, innenfor diverse tema.

Jeg liker at det er opptak, live sendinger har jeg dessverre ikke kapasitet til å følge med på... Og jeg anbefaler alltids kurset videre, for jeg merket BETYDELIG forskjell på fødslene jeg ikke har hatt kurs (2stk) og fødselen etter kurset. Mye mindre smerter og mye mer kontroll.

Jeg lånte positiv fødsel boken på biblioteket og holder på å lese den nå. Er snart halvveis. Synes mye av innholder er selvsagt, men det er greit å bli påminnet om å ha fokuset på det. Lettlest og fin bok synes jeg.
Må levere inn boken en mnd før termin og vurderer å ta kurset de siste ukene i innspurten :)

Sniker. Syns kurset var verdt pengene, men det var ikke alt som var for meg. Syns det var fint med forklaring i det fysiske rundt hva en fødsel er og hvordan kroppen fungerer. Jeg tok med meg pusteteknikker og positiv tankegang, noe som hjalp meg under styrtfødsel forrige uke uten særlig smertelindring. Men lydfilene og affirmasjoner ble for alternativt for oss, så det hopper vi over.

Sniker. Syns kurset var verdt pengene, men det var ikke alt som var for meg. Syns det var fint med forklaring i det fysiske rundt hva en fødsel er og hvordan kroppen fungerer. Jeg tok med meg pusteteknikker og positiv tankegang, noe som hjalp meg under styrtfødsel forrige uke uten særlig smertelindring. Men lydfilene og affirmasjoner ble for alternativt for oss, så det hopper vi over.
Jeg fikk endelig bestemt meg og kjøpte det. Har ikke begynt enda, så vi får se Tror heller ikke affirmasjoner og slikt funker så bra for meg. Men tror det andre kan hjelpe

Jeg er også mest intr. i pusteteknikkene. Tenker du at kurset da ikke er verdt pengene for min del, og at jeg heller kan lære om pusteteknikker andre steder på nettet?

Jeg fikk endelig bestemt meg og kjøpte det. Har ikke begynt enda, så vi får se Tror heller ikke affirmasjoner og slikt funker så bra for meg. Men tror det andre kan hjelpe

Må bare si at jeg og synes affirmasjoner man henger opp her og der blir for sært for min del; og lydfiler under fødsel eller på dagtid er heller ingenting for meg :p
Men jeg sovner lettere med det på øret; og under verste angsten forrige gang, så merket jeg stor forskjell på de gangene jeg hørte på lydfilene før/under søvn, enn når jeg ikke gjorde det. Ble mye roligere til sinns; så det hadde en slags virkning likevel.

Så kan anbefale å legge det som spilleliste og høre på det når man skal sove, selv om man ikke synes det er så interessant å sitte å HØRE på ellers.
Jeg tror det greide å snu tankene litt i underbevisstheten likevel for min del. :)

Jeg er også mest intr. i pusteteknikkene. Tenker du at kurset da ikke er verdt pengene for min del, og at jeg heller kan lære om pusteteknikker andre steder på nettet?
Kun pusteteknikker kan man jo finne på nett eller spørre jordmor om. Min jordmor var kjent med «oppover-» og «nedoverpusten» som brukes i Positiv Fødsel, så den kunne jo jeg bare lært av henne. For min del var det verdt det pga helheten, selv om jeg hoppet over lydfilene og affirmasjonene.

Back
Topp