Erfaring med kattepensjonat, eller kattepass over lengre tid. Mulig 2-3 mndr...

gutt09jente11

Forumet er livet
Nå har det seg sånn at vi skal flytte, har solgt leilighet, og skal bo hos foreldrene mine en god stund, værtfall to mndr...

Vi har en katt, men pappa tåler ikke katt, så katten må på pensjonat, eller passes av noen.

Noen som har gjort det, og har noen fine historier? :)

Jeg hadde kattene mine hos min bror i 6 mnd mens vi bodde i egypt, gikk ganske greit men de ble vist uvenner der (ser ikke noe til det nå da)
Kattepensjonat ble for dyrt for vår del + at det var langt unna nærmeste

Vi hadde gamle katten vår på kattepensjonat i 3 uker en gang. Kom tilbake fra ferie og henta henne. Dagen etter oppdaga vi et stort kjøttsår akkurat der halen starter. De hadde plassert ho i et bur med en annen katt som hadde angrepet ho skikkelig. Etter det fikk vi aldri røre halen hennes uten at ho angrep.

Årene etter fikk vi alltid farmoren min til å passe henne 3 uker hver sommer når vi var borte

Våre katter har blitt plassert hos min mor for korte perioder, 2 uker maks. Da vi var i Australia i 3 mnd hadde vi kattepasser som passa hus og katter (og som trengte et sted å bo den perioden så passet supert ;)). Nå passet vi naboens katt i en måned mens de er borte. Ville prøvd å plassere den hos noen dere kjenner fremfor kattepensjonat, det kan bli dyrt og vet ikke helt om jeg ville stolt på det. Katter er sosiale dyr så er fint at noen kan passe dem som også har mulighet til å gi kos og oppmerksomhet.

Ja, vi skal se hvordan det blir. Nå kan han jo ikke være her han er vant med.. Så gruer oss litt kjenner jeg.

Han kommer fra FOD, så skal høre med dem om han kan være der. :) Bare håper han takler det å komme tilbake, som igjen blir et nytt sted...

Ja, vi skal se hvordan det blir. Nå kan han jo ikke være her han er vant med.. Så gruer oss litt kjenner jeg.

Han kommer fra FOD, så skal høre med dem om han kan være der. :) Bare håper han takler det å komme tilbake, som igjen blir et nytt sted...
Det å få han tilbake skal nok ikke bli et problem :-) har ihvertfall aldri hvert et problem med mine, jenta mi blir alltid litt furten de første dagene så går det over.
Aldri opplevd at de har glemt meg :-)

Back
Topp