Erfaring med kanin?

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Hva trenger jeg å kjøpe inn? Vet jo sånn ca:) men greit å få dere erfarne til å ramse opp:)

er kanin et godt valg som kjæledyr? Har hund fra før.

hva kan de stå på? Sagfis? MÅ det eventuelt kjøpes i dyrebutikk? Eller kan jeg få det billigere andre steder? Noen steder man kan få tak i gratis?

(hva koster det ca å ha en kanin i mnd?

:)

Hva trenger jeg å kjøpe inn? Vet jo sånn ca:) men greit å få dere erfarne til å ramse opp:)

er kanin et godt valg som kjæledyr? Har hund fra før.

hva kan de stå på? Sagfis? MÅ det eventuelt kjøpes i dyrebutikk? Eller kan jeg få det billigere andre steder? Noen steder man kan få tak i gratis?

(hva koster det ca å ha en kanin i mnd?

:)
Jeg har to kaniner. Koster ikke mye. Noen hundrelapper i mnd kanskje. Eller det er ikke så mye en gang, det som det går mest i er høy og trepellets .
De skal kun ha så og så mange gram med mat pellets om dagen(les hva din rase skal ha) og alltid tilgang til friskt høy.
Stort bur, må ha plass til å kunne hoppe.
Drikkeflaske
Matskål
Ett hus så de kan gjemme seg ( hvis innekanin)
Sånn ting høyet kan være i, jeg har sånn ball som henger i taket
Noe å gnage på, kan finnes i naturen( greiner)
Kanindo, dette har jeg til begge mine, de går kun på do oppi der.
Mat, pellets , ikke gnager blandinger. Kaniner er ikke gnagere.
Høy
Tre pellets/spon eller noe sånn

Jeg har ingenting i bunnene på burene, kun sånn der trepellets oppi doen.

Jeg har to kaniner. Koster ikke mye. Noen hundrelapper i mnd kanskje. Eller det er ikke så mye en gang, det som det går mest i er høy og trepellets .
De skal kun ha så og så mange gram med mat pellets om dagen(les hva din rase skal ha) og alltid tilgang til friskt høy.
Stort bur, må ha plass til å kunne hoppe.
Drikkeflaske
Matskål
Ett hus så de kan gjemme seg ( hvis innekanin)
Sånn ting høyet kan være i, jeg har sånn ball som henger i taket
Noe å gnage på, kan finnes i naturen( greiner)
Kanindo, dette har jeg til begge mine, de går kun på do oppi der.
Mat, pellets , ikke gnager blandinger. Kaniner er ikke gnagere.
Høy
Tre pellets/spon eller noe sånn

Jeg har ingenting i bunnene på burene, kun sånn der trepellets oppi doen.

Takk for svar:) tror rasen er en dvergvedder.

Er fra barnas gård i øyer :)

fyringspellets og kjæledyrunderlag selges på Felleskjøpet . De kan stå på det?

Husk å ha stor utegård e.l slik dn får bevegd seg mye. Kaniner er ikke skapt for å stå i små bur ;)

Tapatalking..

Fint med litt større utebur slik at den kan få litt dagslys og få beveget seg litt. Får kjøpt bånd så den kan hoppe litt rundt i hagen el. Noen lar den hoppe litt fritt inne og den kun går på do i buret, men den bør hoppe på tepper og ikke mye glatt gulv og vær obs på ledninger.

For å spare penger bør du ta en tur på Felleskjøpet. De selger både strø og fôr i store pakker. Høy kan du få tak i billig hos en bonde. Koster normalt 3 kr kg. (Om du har et tørt sted å lagre et par høyballer da) :) innbiller meg også at man skal tilsette noe vitaminer i vannet, men er usikker. Spør på en dyrebutikk. Lykke til!

Fint med litt større utebur slik at den kan få litt dagslys og få beveget seg litt. Får kjøpt bånd så den kan hoppe litt rundt i hagen el. Noen lar den hoppe litt fritt inne og den kun går på do i buret, men den bør hoppe på tepper og ikke mye glatt gulv og vær obs på ledninger.

ja, tenkte å ta innehoppingen litt stykkevis.. For å se om hun går på ledninger osv. I år blir det hundeinnhegning under oppsyn:) til neste år blir det kjøpt eller laget et utebur.

For å spare penger bør du ta en tur på Felleskjøpet. De selger både strø og fôr i store pakker. Høy kan du få tak i billig hos en bonde. Koster normalt 3 kr kg. (Om du har et tørt sted å lagre et par høyballer da) :) innbiller meg også at man skal tilsette noe vitaminer i vannet, men er usikker. Spør på en dyrebutikk. Lykke til!

Ja, ringte Felleskjøpet ,. Der er priselaaaang under enn feks på dyrebutikk. Søsteren til en venninne driver med hest, håper det er en høyball eller to å selge meg innimellom:)

har ikke så mye greie på kaniner..men begynt å lese litt om alt rundt det å eie, så jeg er godt forberedt når kaninen kommer om ca 14 dager:)

Back
Topp