Erfaring med inseminasjon?

Bringebærpudding

Gift med forumet
Julikulene 2020
Noen som har gjort dette? Positivt/negativt resultat? Og hvorfor endte dere opp med dette?

Vi vurderer å prøve det mens vi venter, men vet ikke om det er vits når man er uforklarlig barnløs?

Noen som har gjort dette? Positivt/negativt resultat? Og hvorfor endte dere opp med dette?

Vi vurderer å prøve det mens vi venter, men vet ikke om det er vits når man er uforklarlig barnløs?

Vi har gjort dette uten hell, men det er fint å prøve litt med mens man venter.
Bare vær obs på at om du gjør det i det offentlige så telles et AIH på lik linje med et IVF, og du bruker dermed av dine tre forsøk.
Ville derfor tatt dette privat om dere planlegger IVF på et senere tidspunkt.

Vi har gjort dette uten hell, men det er fint å prøve litt med mens man venter.
Bare vær obs på at om du gjør det i det offentlige så telles et AIH på lik linje med et IVF, og du bruker dermed av dine tre forsøk.
Ville derfor tatt dette privat om dere planlegger IVF på et senere tidspunkt.
Tenker å gjøre det privat ja. Bruker ikke av de dyrebare ivf-forsøkene. Koster 6000 kroner på klinikken jeg har brukt for utredning, men føles så teit å bruke penger på noe jeg Har inntrykk av ikke fungerer for så mange. Har jeg en grinete livmor eller kjipe egg hjelper det jo ikke uansett hvordan soldatene kommer inn der. :D

Feilpost

Kan det være noe for oss som sliter med dårlig sædkvalitet?
Leste på nettsidene til fertilitetssenteret (der jeg er) at de anbefaler det til uforklarlig barnløse og de med lett nedsatt sædkvalitet :)

Oi! Hva er dette? Ble nysgjerrig [emoji4]
Hva koster det?

Har ikke blitt utredet ved noe klinikk, men vanlig gyn! Må vel antagelig gjennom alle undersøkelser igjen da?[emoji848]

Oi! Hva er dette? Ble nysgjerrig [emoji4]
Hva koster det?

Har ikke blitt utredet ved noe klinikk, men vanlig gyn! Må vel antagelig gjennom alle undersøkelser igjen da?[emoji848]
Inseminasjon i hormonstyrt syklus? Altså de tar sæd fra mannen og "vasker den" så den blir bra og går opp i livmor med det igjen etterpå. Da går man gjerne på pergotime/letrozol/femar samtidig tror jeg. Også tar man el-sprøyte. Tror ikke man trenger så mye utredning på nytt, papirer kan jo oversendes. Men en samtaletilbud må man sikkert ha for å planlegge :) på fertilitetsklinikken koster det hvertfall 6000,- pluss medisiner :)

Jeg vet sjansene ikke er store, men åååh jeg håper jeg lykkes med inseminasjon i mai! Ble gravid i PP1 sist, så jeg er jo tydeligvis fertil. Hehe!

Vi hadde et insemineringsforsøk i april. Gikk dessverre ikke veien. Var litt usikker på om det hadde noe for seg. Jeg har litt mange folikler, men ikke PCOS, kun PSO (ikke syndrom). Mannen har fine svømmere... Har nå vært til utredning for IVF og skal i gang i september, så inseminasjon var et forsøk mens vi ventet. Gynekologen sa at et IVF forsøk hadde ca 50% sjanse for graviditet. Et insemineringsforsøk hadde ca 20% sjanse, mens dersom en tok 3 insemineringsforsøk var en oppe i 50%. Dersom jeg hadde visst at tre forsøk gav graviditet hadde jeg gjort det. Kommer jo opp i ca samme sum som ved IVF (1500 + medisiner på over 16000) og slipper sprøyter, hormoner og uttak. Men blir nok ikke flere forsøk nå, siden det tross alt er 6000 for et forsøk... [emoji765][emoji765][emoji765]

Vi hadde et insemineringsforsøk i april. Gikk dessverre ikke veien. Var litt usikker på om det hadde noe for seg. Jeg har litt mange folikler, men ikke PCOS, kun PSO (ikke syndrom). Mannen har fine svømmere... Har nå vært til utredning for IVF og skal i gang i september, så inseminasjon var et forsøk mens vi ventet. Gynekologen sa at et IVF forsøk hadde ca 50% sjanse for graviditet. Et insemineringsforsøk hadde ca 20% sjanse, mens dersom en tok 3 insemineringsforsøk var en oppe i 50%. Dersom jeg hadde visst at tre forsøk gav graviditet hadde jeg gjort det. Kommer jo opp i ca samme sum som ved IVF (1500 + medisiner på over 16000) og slipper sprøyter, hormoner og uttak. Men blir nok ikke flere forsøk nå, siden det tross alt er 6000 for et forsøk... [emoji765][emoji765][emoji765]

Men det blir vel ikke det samme som ivf kostnadsmessig...? Ivf er jo rundt 30.000 for ett forsøk og inseminasjon 6000? Medisinutgiften på 17000 er en engangsavgift så snart du har nådd det beløpet...

Edit: du mente kanskje for flere forsøk:)

Last edited:
Vi var heldig på dette, første forsøk satt spiren, har en gutt nå på 5 år
Jeg har også pco, vi gikk til dette etter 6 mnd med pergotime..ikke eneste eggløsning...da måtte det sterker ting til

En venninne av meg er gravid nå etter inseminasjon :) så man blir gravide ved det også :)

Men det blir vel ikke det samme som ivf kostnadsmessig...? Ivf er jo rundt 30.000 for ett forsøk og inseminasjon 6000? Medisinutgiften på 17000 er en engangsavgift så snart du har nådd det beløpet...

Edit: du mente kanskje for flere forsøk:)

Vi går for offentlig IVF. Men ja, tenkte tre insemineringsforsøk blir jo 18 000. Så ca det samme som et offentlig IVF forsøk. Men er jo ingen garanti...

Back
Topp