Hei sniker meg litt inn her. Jeg har lest anbefalingene på matportalen flere ganger men av en eller annen grunn har jeg helt oversett dette som står om ingefær shots. Har skydd lakris som pesten (enda jeg elsker det!) Det verste er at jeg har aldri prøvd en ingefær shots i hele mitt liv. Så plutselig for noen dager siden så jeg en i butikken og husket å ha lest at ingefær hjalp mot kvalmen så slo til (selv om jeg enda ikke har følt meg særlig kvalm). Tenkte at siden det anbefales for kvalme så kan jo det ikke være noe man ikke skal spise. Satt tilfeldigvis nå og ikke kunne sove så leste noen andre tråder om at man skulle unngå salvie, noe jeg heller ikke visste om. Har i flere uker drevet og slått opp alt jeg putter i meg. Så plutselig kjøper jeg noe helt uten å sjekke så viser det seg at matportalen fraråder gravide å drikke disse. Nå sitter jeg her midt på natten full av bekymringer fordi jeg har inntatt en slik shot tidlig i svangerskapet. Er det noen som vet hvor mange gram ingefær den inneholder? Er av merket Lundberg, 60 ml flaske, står bakpå at det er 20 % ingefær men ingenting om gram. Det er litt over en uke til tidlig ultralyd, men føler plutselig nå at jeg ikke lenger greier å vente for merket idag veldig få symptomer og er så redd. Dette er også en ganske ny anbefaling. Er det noen andre som har drukket ingefær shots mens gravid?