Erfaring med Hyperemesis?

Frøken-M

Betatt av forumet
Aprilspirene 2023
Er det noen her inne som har erfaring med hyperemesis som kunne tenke seg å dele noe av det?
Hår det selv og synes det er fryktelig tungt. og lurer på om jeg må forvente at jeg må ha det slik hele svangerskapet eller om det er menge som får det bedre i tidligere?
Har du hatt det i alle dine svangerskap? eventuelt hvor mange? bar du gutt eller jente eventuelt tvillinger?
Har du noe tips så tar jeg i mot med glede :)

Ja, kasta mye opp med alle barna. På det meste kasta jeg sikkert opp 10 ganger per dag, men merket nå bedring etter uke 12. Med nummer 3 var det også bedring fra uke 12, mens med nummer 1 og 2 var jeg dårlig og kasta opp til uke 16-18.
Tok i dette svangerskapet kvalmestillende noe jeg ikke gjorde med de andre, men venter mest sannsynlig jente denne gangen. Har 3 gutter fra før.

Ja, kasta mye opp med alle barna. På det meste kasta jeg sikkert opp 10 ganger per dag, men merket nå bedring etter uke 12. Med nummer 3 var det også bedring fra uke 12, mens med nummer 1 og 2 var jeg dårlig og kasta opp til uke 16-18.
Tok i dette svangerskapet kvalmestillende noe jeg ikke gjorde med de andre, men venter mest sannsynlig jente denne gangen. Har 3 gutter fra før.
Takk for svar! Hva slags kvalmedempende tar du? Bruker selv Phenergan og Zofran Ondansetron nå hjelper en del så jeg får i meg noe mat og drikke, samt at jeg klarer å være litt oppegående i perioder.
Jeg må innrømme at jeg er veldig skeptisk til å skulle gå gravid igjen etter dette.

Hvordan har det gått for deg har du klart å ta vare på de andre barna når du har vært så dårlig? Var selv sengeliggende fra før uke 6 til uke 11.

Back
Topp