Erfaring med hvit støy..?

Ransua

Gift med forumet
Hei,

Har den siste uken brukt "hvit støy" om kvelden når vi legger oss da ungen på 10 uker er til tider ekstremt urolig!

Det jeg lurer på er; kan barnet bli avhengig av det?? Når hun først sovner så sover hun gjennom hele natten. Men ble bare veldig bekymret akkurat nå i forhold til om hun blir avhengig av det eller ikke..? Hvis hun gjør det så burde jeg kanskje bare droppe det og heller bruke en time eller to for å få henne til å sovne. Er så deilig å bruke hvit støy i et kvarter og få god natt søvn sammenlignet med bæring i en time eller to...

Ungen er allerede avhengig på en måte. Behovet for det kommer av at hun er vant til at magelivet er bråkete. Blodet som strømmer gjennom mors kropp høres ut som en støvsuger! ;) Så det er isåfall ikke en uvane du har tilvendt henne, men som hun har behov for i utgangspunktet. At du gir henne den tryggheten hun trenger i det "fjerde trimestere" gjør det lettere for henne i overgangen fra magelivet og til dette livet.

Mine barn har i perioder vært avhengig av "gjevn lav bakgrunnsstøy" og i perioder HELT stille, perioder byssing og perioder at vona MÅ stå i ro. Det er reelle behov de har fått dekket for at søvnbehovet skulle bli dekket. Små faser i livet - får over av seg selv :)

Vi brukte hvit støy (og noen ganger støvsugeren på :p) da lillemor var noen måneder gammel. Vi brukte det en liten stund, til det plutselig ikke var nødvendig. Hun ble ikke avhengig.

Som hun over sier, går det veldig i perioder.

Ble veldig lettet nå! Takk for svar.

Prøver så godt jeg kan å ikke "misbruke" det, men setter den på når jeg ser at hun har vanskeligheter med å finne roen. Så lenge det ikke er magesmerter så slukner hun relativt raskt.

Back
Topp