Erfaring med hette og sokker

Hyori

Andre møte med forumet
Hei,

hvilke erfaringer har dere med nyfødte og heldresser med sokker/uten sokker og med hette/uten hette?

Hei,

hvilke erfaringer har dere med nyfødte og heldresser med sokker/uten sokker og med hette/uten hette?

sniker.

1, klær generelt med hette er ikke vits før barnet sitter og går selv er min mening. Så lenge barna ligger for det meste er den hetta bare i veien.

bedre med klær uten hette og en lue/balaclava i tillegg om man skal ut feks:-)

2. klær med og uten føtter, både jeg og mange andre her inne på forumet liker ikke klær med føtter, av flere grunner. Det som skjer mye er at babyen ligger å sparker og så kommer beina ut av disse «føttene» i klærne konstant! Og det er så syyyykt travelt. I tillegg så vokser barnet fortere ut av klærne med føtter, så det er etter min mening bedre med bukser uten føtter med sokker eller strømpebuksr:-)

Syns hette er noe skikkelig herk, spesielt til babyer. Skjønner at på større barn kan det være praktisk med hette på regnjakke, men utenom det ser jeg ikke poenget, det er jo bare klumpete :dontknow
Likte best en enkel ulldress der jeg kunne ta på sokker og lue etter behov :) Finnes sokker/tøfler med noen form for knyting/lukking så de ikke skal bli sparket av så alt for fort, selv om det gjerne ikke tar så alt for lang tid likevel :D

Hei,

Sokker på dressen kan være fint om de er sydd bra så de sitter. Men generelt sys de ikke bra og baby setter bare beina fast i de når den sparker. Hette er noe jeg hater intenst på babyklær. Helt idiotisk. Den er i veien uansett. Om baby ligger, blir den en klump i nakken. Om baby har den på hodet, så får baby den over øynene/nesen når hen vrir på hodet, eller den bare detter av, og uansett har jeg heller på lue om det trengs noe på hodet.

Hetter er bannlyst hjemme hos oss! Bruker fortsatt ikke plagg med hetter til vår treåring, annet enn på yttertøy. Funker dårlig med hetter i både vogn og bilstol, så jeg foretrekker praktiske plagg uten hette.

Ikke spesielt glad i bukser/dresser med fot heller. Sokker og ullsokker gjør jobben :)

Jeg likte hetter på heldresser jeg da. :) Spesielt første året. Etterpå kan jeg skjønne at de var litt i veien. Men så har ikke vi kjørt mye bil før de har begynt i barnehagen, og i bil kan jeg tenke meg at det blir litt mer irriterende.

Sokker synes jeg var greit å ha utenom, men hadde på den første utedressen og på noen sparkebukser :)

Sokker som kan brettes over er gull, men heldrakter med faste sokker er et herk ungene ligger som en ball til slutt etter å ha sparka seg ut av sokkene og beina. Hette er helt forferdelig også, så inngår det, med mindre det er til utedress, det kan gå. Men hettegensere å slikt er tull på nyfødte

Sniker også. Hetter har vi ikke brukt til våre da de var små, for det Kan ikke være behagelig å ligge med en krøll av ei hette i nakken eller bakhodet. Hetter som man tar på blir jo noe annet. Vi har også unngått dresser og bukser med føtter, for ofte passer de ikke og så vokser også ungene raskere ut av slike, mindre fleksible enn bukse uten for som bare kryper mer og mer over ankelen. :-)

Tenker at det er jo ikke noe rett eller galt her. Dere prøver kanskje litt av hvert og finner ut hva som blir best for dere:) Brukte litt av hvert til datteren min da hun var baby, hun var veldig liten da hun ble født og da funket det veldig godt med for eksempel pysj med fot. Hvis ikke mistet hun alltid sokkene. Men er forsåvidt enig med de andre i at når babyen blir litt større så vokser de jo fortere ut av klær med fot enn de uten:)

Back
Topp