Erfaring med heltømming og intervallamming?

Solimars

Andre møte med forumet
Gutten min er 6 uker og har hatt endel magevondt, trolig fordi han får for mye formelk pga overproduksjon. Har prøvd uttømming og intervallamming siden søndag, men brystsprengen er tilbake. Baby er heldigvis litt bedre :-) noen som har benytter metoden og kommet helt i mål? Tenker å fortsette litt til.

Metoden er beskrevet her. https://ammehjelpen.no/artikkel/69/brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon

Eller har dere funnet andre løsninger på problemet? Han spiser kun av et bryst av gangen og hver 3 time så har vurdert å bare pumpe motsatt bryst sånn han ikke får for mye formelk.

Jeg har hatt samme problemet. Pumpet mye i førsten pga sugeforvirring, og det resulterte jo overproduksjon. Etter det ville hun bare ta det ene brystet, fortsatte da å pumpe det andre. Nå er hun 8 uker og det har endelig gått seg til. Jeg håndmelket bare overskuddet, og la henne til hyppig. Tenkte på metoden du nevner, men orket ikke. ;)

Ikke selv, hadde motsatt problem, men her på forumet har jeg lest flere har hatt suksess med dette.

Ja, jeg har prøvd det. Men jeg fikk brystbetennelse av det begge gangene jeg prøvde siden det brystet jeg ikke ammet på fikk melkespreng (pluss at jeg gikk ute uten ullinnlegg). Jeg synes det hjalp litt å drikke Salvie-te (fåes kjøpt på innvandrerbutikker). :)

Back
Topp