Erfaring med flyskrekk og Valium?

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Noen som har brukt det og som syns det hjelper?

Skal mest sannsynlig på en lengre flytur og har skikkelig flyskrekk, kan begynne å gråte, klam og svett og skikkelig uvel...så da må jeg ha noe for å klare det..sliter allerede med å sove om natta og turen er ikke bestillt engang

Greven av gral skrev:
Har aldri brukt det selv. Men har venner som bruker det når de flyr med god virkning:)

Blir man veldig sløv av det? Vil jo ikke være ubrukelig hele dagen, kun på flyet 

Jeg har også flyskrekk. Men tar ikke valium. Jeg fikk sobril. Og tok en halvtime før avgang og jeg sov hele flyturen. Sovnet i det jeg satt meg ned i setet. Og våknet ikke før vi skulle lande :) beste jeg flyturen jeg noen gang har tatt.

~~11.01.2013~~ skrev:
Jeg har også flyskrekk. Men tar ikke valium. Jeg fikk sobril. Og tok en halvtime før avgang og jeg sov hele flyturen. Sovnet i det jeg satt meg ned i setet. Og våknet ikke før vi skulle lande :) beste jeg flyturen jeg noen gang har tatt.

Høres bra ut  hvor lang var turen?

Er snakk om ca 8 timer flytur med mulig mellomlanding så opp mot 12 timer fra start til slutt da..

Jeg hadde kun fem timer. Men er jo bare til å ta en ny en før du går inn på neste fly. Jeg ble i ihvertfall veldig trøtt av de jeg fikk.

Rebecca85 skrev:

Greven av gral skrev:
Har aldri brukt det selv. Men har venner som bruker det når de flyr med god virkning:)

Blir man veldig sløv av det? Vil jo ikke være ubrukelig hele dagen, kun på flyet 

Ikke direkte sløv, men kan bli litt døsig. Kjekt hvis noen andre kan ta seg av ungene lissom:)

jeg har tatt valium før, og jeg kjente ikke en dritt virkning...litt rart egentlig, da jeg er litt var på tabletter og tar de så og si aldri! Har jeg feber tar jeg kun 1 paracet og føler meg topp liksom..
du får ta deg noen drammer

Skal isåfall ikke ha med barn  må nesten høre med legen om det blir tur..orker ikke være ødelagt av nerver på en så lang tur..da går jeg og gruer meg hele tiden for turen hjem også

Har ingen andre kurer enn å fly mer. Helst alene i starten. Jeg hadde flyskrekk før, men etter at jeg flyttet og har flydd mye alene, så går alt så mye bedre :-) Og nå går det helt fint å fly alene med barn også.

Min mann fikk Sobril mot flyskrekken sin. Han sov nesten hele turen. Var ikke sløv eller noe, ble bare likegyldig til det hele :) 

Tar en vival før jeg skal ut og fly og det demper angsten veldig. Blir ikke sløv, bare mer likegyldig som noen over her skrev :)

Jeg har tatt sobril før flytur, merket ingenting. Eller, mulig jeg ble ørlitegranne mindre redd, men sov ikke et sekund og var ikke trøtt heller.

Jeg liker ikke å ta fly, blir så redd om det rister osv. Hater å ta av og lande. Har aldri tatt noe mot dette. Kjøper alltid seoghør og knørver det sammen under flyturen, må ha noe å klamre meg fast i liksom:P Leser det aldri, etter fluturen går det ikke ann å lese i det heller, for det er helt ødelagt:P Jeg har tatt valium før tannlegetime da, vil ikke si jeg ble sløv... Snakket hull i hodet på tannlegeassistenten  Og lo "hysterisk" selvom det ikke var gøy

~~11.01.2013~~ skrev:

Jeg fikk også sobril tidligere hver gang jeg skulle fly, og har samme erfaring. :-) 
Nå klarer jeg heldigvis å fly uten noen medikamenter, men hadde med meg sobrilen i håndbagasjen i et par år uten å bruke det før jeg følte meg trygg nok til å fly uten.. :p

Blir stressa når noen sier det ikke virker altså.. men de har jo alkohol på flyet også så skal vel komme meg gjennom turen..

Er det vanskelig å få med tabletter inn i et land og hjem igjen da? Hvordan gjør man det? Må jo ha noe på veien tilbake også...

Rebecca85 skrev:
Blir stressa når noen sier det ikke virker altså.. men de har jo alkohol på flyet også så skal vel komme meg gjennom turen..

Er det vanskelig å få med tabletter inn i et land og hjem igjen da? Hvordan gjør man det? Må jo ha noe på veien tilbake også...

Du må ha med deg bevis på at det er dine piller liksom, og det står jo navnet ditt på pakken hvis du får resept på det.
Men det er nok veldig vanlig at flypassasjerer har med seg beroligende.
Tror ikke du skal bli stresset av at enkelte ikke opplever effekt, for det gjør de aller fleste. Så det må du ikke ta utgangspunkt i.
Ta deg en tur til legen du, så er jeg sikker på at han hjelper deg med enten sobril eller valium eller lignende.

Back
Topp