Kan jo dele min historie også :-)
Jeg var av den typen som overhodet ikke grudde meg, tenkte egentlig ikke stort på fødselen i det hele tatt, skjønte nok ikke helt at jeg skulle igjennom det ;-)
Jeg og sambo lå og leste i sengen, og i det klokken slo 00:30 på klokka, var det som om noen slo meg hardt i ryggen. jeg forstod ikke helt hva som skjedde, og la meg ned igjen når det slapp taket.. 10 min etterpå skjedde det samme igjen, og slike fortsatte den noen ganger med 10 min mellomrom. Hadde fått beskjed av min jordmor om å ta 2 paracet og å gå i dusjen når jeg trodde fødselen var igang. Om det ikke lindret noe, kunne jeg føle meg trygg på at fødselen var startet. kan vel si det slik at de to usle paracetene og dusjen ikke hjalp stort, samtidig måtte jeg på do. så ble gående mellom dusjen og toalettet en stund. Jeg syntes riene var fryktelig vonde, og ble litt fortvilet ovar at det var så tidlig i forløpet, ble vel litt redd for at jeg ikke skulle takle dette om det skulle bli verre...
klokken er nå 01:45 og sambo vil ringe sykehuset. Jeg blånekter og forklarer at dette vil ta lang tid, og å ringe dit etter så kort tid kommer ikke på tale.. 03:00 gir jeg meg, og sambo ringer, da har jeg overgitt meg og syntes det er for vondt.
Jordmoren på sykehuset ber oss komme med en gang, riene varer nå i 90 sek og kommer med 3 min mellomrom, så jordmoren vil ha oss inn litt fort..
Vi har hund, og jeg nekter å la henne være hjemme alene, vet jo aldri hvor lenge vi blir borte, så tar henne med i bilen og kjører en omvei for å levere henne hos svigers.
Bilturen er vel alt annet enn behagelig, og smertene sitter kun i ryggen, sprengende følelse.
Jeg merker sambo er hard på gassen, han forstod nok mere enn meg at dette hastet litt.
Kl 04:00 ringer vi på fødeavdeling, og blir tatt imot. Skal ligge til registrering av riene (sånt belte rundt magen) men det klarer jeg ikke, ved første rie spretter jeg opp i stående stilling.
Jordmoren sjekker da åpningen, og jeg har full åpning

Får en fødestue, akupunktur som hjelper mot ryggen, kjenner riene i magen etterpå, men syntes det var deilig å flytte litt på vondtene :-)
Får prøve badekar litt, men det varme vannet roer riene mine litt, så blir beordret opp.
Prøver lystgass, men jeg har for vondt til å klare å fokusere på den så blir mest rot med den.
Jeg får litt panikk når snuppa skal ut, men det var bare akkurat i det hun skulle ut.
Hun ble født kl 05.16.. Litt over en time etter vi ankom sykehuset, så det var en kjapp og intens fødsel. Men alt i alt en flott fødsel.. revnet eller klipte ikke noe..
jenta var ei str jente på 4kg, og alt var glemt idet hun lå på mitt bryst

Jeg har også en mormor som føder fort, så sikkert litt i genene våre også !!
4 timer og 45 min fra første rie tok det.
Håper du får en like flott opplevelse som meg..