Erfaring med Elimination Communication? *oppdatert*

SuperBerta

Glad i forumet
Altså pottetrening for spedbarn..[;)]

Jeg har lest litt inne på tøybleie-forumene, og prøvd å holde Rasmus over vasken ved hvert bleieskift, og jammen tisser han! Idag bæsjet han litt også t.o.m.![:D]

Oppdatering mandag:

Idag har han tisset eller bæsjet hver gang jeg har holdt han over vasken! [:D]  Morsomt altså!

har hørt om det, men ikke prøvd det ut selv.. et vennepar av oss har ei jente som har bæsjet på potte siden hun var under ett år, men så er hun av den tålmodige typen som lar seg sette ned og blir sittende - ikke som vår lille turboprins.

Om dere får det til er det sikkert deilig (om dere bare får oppfølging i barnehagen etter hvert - jeg har hørt at folk har møtt motstand der, og at barnehagene har insistert på å ha bleier på barn selv om de er avvent)

Jeg synes det blir feil å introdusere potte på spedbarn.

Jeg er enig med oslojente. Men så var det ikke spørsmålet heller [8D]
Har ikke erfaring med det. Verken privat eller på jobb

Det er godt at man ikke alltid MÅ være enige![;)][:)]

Vi kommer nok ikke til å gjøre en iherdig innsats for at han skal bli bleiefri fortest mulig, men bare la han få muligheten til å tisse/bæsje uten bleie på. Så vi kommer stort sett bare til å gjøre det når vi allikevel har tatt av bleia ved skiftinga. EC Light kaller de det..[;)][:D] 
Og det er viktig at han liker det, så vi gjøre det til en hyggelig liten stund, synger og prater, vi får også god øyekontakt i speilet..[:)]

Det er jo ikke sikkert at det er så lett å gjennomføre alltid, så vi får nå se!

Jeg synes det høres spennende ut jeg.

Mari ville gjerne tisse på potte og do nå for litt siden,og hun gikk til doen selv og sa at hun måtte tisse. Men nå vil hun ikke lenger, så da har vi droppet det litt. Får se om hun ønsker det selv igjen etterhvert

ORIGINAL: monicabebe

Jeg synes det høres spennende ut jeg.

Mari ville gjerne tisse på potte og do nå for litt siden,og hun gikk til doen selv og sa at hun måtte tisse. Men nå vil hun ikke lenger, så da har vi droppet det litt. Får se om hun ønsker det selv igjen etterhvert

Det er faktisk veldig gøy! Rasmus tisser og/eller bæsjer hver gang vi holder han over vasken..[:)] Noen ganger er bleiene nesten tørre, også tisser han masse i vasken etterpå, det virker som om han holder seg fordi han vet at han får tisse i vasken snart..[:D]

Back
Topp