Erfaring med cyste på eggstokken?

WCE

Forumet er livet
Himmelbarn
Jeg fikk påvist dette for en uke siden på høyre side. Ufarlig og den ville gå vekk av seg selv. I dag tidlig fikk jeg mensen og som vanlig har jeg menssmerter, men disse smertene er kun på venstre side, altså ikke den siden jeg har cyste. Er ikke det litt rart? Pleier jo å ha menssmerter i hele underlivet.

Jeg har også fått påvist cyste på eggstokkene tidligere og sorte prikker. Har ekstreme mensensmerter, men aldri opplevd på bare en side. Det er nok ikke noe farlig.

Ble bare med ett bekymret for at den eggstokken der cysten er ikke fungerer som den skal eller noe. Hmm.

Om eggetokken ikke fungerer på den siden så er det ikke krise, for du har jo to ;)
Jeg har bare en igjen og er gravid i 6 mnd. :)

Sent from my iPad using BV Forum

Har erfaring med det ja,mange cyster. Noen av de gjør fryktelig vondt, når de sprekker.
Jeg har opplevd på en side flere ganger, er ikke noe farlig.

Jeg har mange på begge sider.. ikke farlig :)

jeg har mange cyster på begge eggstokkene, er ikke farlige da de er såkalte vanncyster. merker ikke noe til de, og de kommer og forsvinner.. men av og til når enkelte sprekker, er det kjempevondt på den siden! varer en stund, men hjelper med varme :)

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Jeg har cyster på begge eggstokkene, ikke de typiske "cystekulene" men en hinne rundt begge to. Legene trodde jeg ikke klarte å bli gravid uten hjelp, men klarte det helt selv :) jeg har PCOS :)
Merker ingenting til det annet enn jeg går fort opp i vekt å har vanskeligheter med å gå ned..

Sendt fra iphone via bv forums app

Har hatt cyste på ene siden. Fikk ubehag/smerter og dro til GU og fikk det påvist, han fortalte at de ofte forsvinner ved første syklus eller at man kan "sprekke" dem.
Han klemte til SKIKKELIG når han undersøkte, og innrømmet etterpå at han prøvde å sprekke den - det skjønte jeg jo, derfor jeg ikke protesterte selv om det var vondt. ;)

Den forsvant ganske riktig da eller ved første syklus, for var ikke spor av den når jeg var tilbake på kontroll tre uker senere. :)

Kusinen min fikk en som ikke gikk vekk, bare ble større og større og til slutt førte til så mye smerter at hun måtte ha kikkhullsoperasjon for å fjerne den.
Legen sa etterpå at de måtte skjære litt i eggstokken for å få vekk cysten, så han kunne ikke garantere at den ville fungere helt etterpå. :/
(Du kan være fullt fruktbar med bare en fungerende eggstokk, det er ikke slik at du får eggløsning på annenhver side måned etter måned, det er hipp som happ; om den ene svikter blir det bare til at den andre tar over og slipper egg hver syklus.)

Back
Topp