Har hatt cyste på ene siden. Fikk ubehag/smerter og dro til GU og fikk det påvist, han fortalte at de ofte forsvinner ved første syklus eller at man kan "sprekke" dem.
Han klemte til SKIKKELIG når han undersøkte, og innrømmet etterpå at han prøvde å sprekke den - det skjønte jeg jo, derfor jeg ikke protesterte selv om det var vondt.
Den forsvant ganske riktig da eller ved første syklus, for var ikke spor av den når jeg var tilbake på kontroll tre uker senere.
Kusinen min fikk en som ikke gikk vekk, bare ble større og større og til slutt førte til så mye smerter at hun måtte ha kikkhullsoperasjon for å fjerne den.
Legen sa etterpå at de måtte skjære litt i eggstokken for å få vekk cysten, så han kunne ikke garantere at den ville fungere helt etterpå. :/
(Du kan være fullt fruktbar med bare en fungerende eggstokk, det er ikke slik at du får eggløsning på annenhver side måned etter måned, det er hipp som happ; om den ene svikter blir det bare til at den andre tar over og slipper egg hver syklus.)