Erfaring med bugaboo barnevogn?

Petit

Elsker forumet
*MIA*
Vi skal kjøpe ny vogn til lille i magen og har vel egentlig bestemt oss for emmaljunga city cross. Men etter å ha sett litt rundt og "smakt" litt på bildene av den nye bugaboo buffalo, faller fristelsen også for denne.

Men det er noen ting som gjør meg usikker på valget.. Når det kommer til bagen, er det å forstå at det kun er et type stoff som er festet rundt?det er jo praktisk ift at den blir mindre sammenlagt men hvordan er den ift kulde og isolering?
Og så kommer det til sportsvognen/ setet. Hvordan er den ift ryggen til barnet?

Vi kommer til å bruke vognen mye både på turer og som sovevogn.

Hvorfor bør jeg velge bugaboo? :-)

Skal ikke svare på spørsmålet ditt, men si at faste hjul er mye bedre og trille med når det er snø (og på brostein) enn sånne "handlevognhjul". Det er i alle fall min erfaring. Ville uten tvil valgt Emmaljungaen om valget sto mellom de to ;)

Det som er positivt med Bugaboo, er at bagen er veldig fin og stor!

Men bortsett fra det så vil jeg nok ikke anbefalt den (har en nær veninde som har den)
Hjulene er veldig dumme på vinteren og i skogen, så min veninne har denne kun som "sommervogn" og har en Urban Jungle hun bruker på vinteren... Men den ser kul ut da ;)

Det er nok utseende på vognen som har spillet meg et puss ;-) men comfort for barnet er jo det aller viktigste. Det jeg vet er at på den nye buffalo vognen så kan man låse forhjulene, virker også som hjulene er kraftigere enn på cameleon mod.

Link til vognen for de som lurer http://www.bugaboo.com/learn/bugaboo-buffalo

Jeg skal ha buffalo vogna. Hadde cameleon til første. Jeg var ikke fornøyd med de små hjula, men det er jo fikset på buffalo. Ellers elsket jeg vogna. :)

Han sov helt fint i den. Hadde også en gammel simo vogn som etterhvert havnet i barnehagen. Han sov like godt i begge. :)

Back
Topp