Jenta på snart 3 har i løpet av sommeren begynt å holde igjen når hun skal bæsje. Før dette har det aldri vært noen problem og hun har hatt jevnlig avføring. Det startet i forbindelse med at hun var veldig sår, og hun har deretter koblet avføring til smerte. Dette har resultert i at hun blir forstoppet og at det går mange dager mellom hver gang hun får ut noe. Vi har i dag vært hos lege og fått utskrevet movicol. Vi fikk ikke noen klar doseringsanvisning annet enn at vi skulle prøve oss fram med inntil 4 doser daglig.. Så da får jeg starte med en pose og se hvordan det går, evt øke til 2. Kunne vært interessant å høre fra andre hva slags doseringsanvisning dere har fått.
Jeg tenker uansett å gå til apoteket i morgen og spørre på råd om dosering.
En annen ting er at dette smaker høgg. Har blanda det ut i eplejuice som en start men selv ikke da var det veldig godt kamuflert. Har andre noen erfaringer som dere kan dele om hva som er fint å blande med? Med tanke på tennene ser jeg ikke for meg å bruke juice som fast væske å blande ut pulveret i.
Vi har også fått beskjed om å bruke moivicol og lactulose parallelt. Så krysser fingre for en mer fungerende mage.
Jeg tenker uansett å gå til apoteket i morgen og spørre på råd om dosering.
En annen ting er at dette smaker høgg. Har blanda det ut i eplejuice som en start men selv ikke da var det veldig godt kamuflert. Har andre noen erfaringer som dere kan dele om hva som er fint å blande med? Med tanke på tennene ser jeg ikke for meg å bruke juice som fast væske å blande ut pulveret i.
Vi har også fått beskjed om å bruke moivicol og lactulose parallelt. Så krysser fingre for en mer fungerende mage.