Erfaring med Britax max-fix II

Lille Banana

Glad i forumet
Er det noen som har erfaring med britax maxfix II?
Vi trenger et barnesete til bil nummer to. Gutten min er straks tre år, ca 100 cm og rundt 15,5 kg. Han sitter i britax max way til vanlig og det går veldig fint:).

Har sett litt på max fix og har veldig lyst på dette da det er Isofix. Eneste er at jeg synes det er litt kjipt at det kun går til 18 kg, men det gjør vel alle bakovervendte Isofixseter?

Vi venter også en liten til i disse dager, så selv om gutten skulle bikke 18 kg raskt, så vil vi jo kunne bruke det til nestemann også. Storesøster bikket ikke 18 kg før hun var nærmere fem, så tror egentlig det er en stund før han

Noen som har noen innspill? Kjøpe Isofixsete til 18 kg eller bør jeg kjøpe et bakovervendt til 25 kg. Vanskelig valg:)

Skal vel mye til for at din gutt legger på seg så mye på ett år.
Så isofix går nok greit, eneste du da kanskje må være ekstra nøye med å ikke ha for mye klær på i sete. De veier litt også ;)
Ellers så er det jo anbefalt å sitte bakovervendt så lenge som mulig etter fylte fire år også. Og det vil du ha mulighet til om du kjøper en stol som går til 25 kilo :)

Spørs på hvor lenge du tenker å ha ham bakover, tenker jeg. Snur du om et år er han ikke 18 kilo tipper jeg.

Men mine sitter lenger enn til de er fire år, da

Spørs på hvor lenge du tenker å ha ham bakover, tenker jeg. Snur du om et år er han ikke 18 kilo tipper jeg.

Men mine sitter lenger enn til de er fire år, da

Takk for svar:). Jeg vet jo ikke hvor lenge han kommer til å sitte bakover enda, men til minst 4 år. Hvis det går greit å sitte lenger, så gjør han jo selvfølgelig det:). Han har jo også max way setet sitt, som han kan sitte bakover i og det går jo til 25 kg. Bikker han 18 kg før fylte fire så må jeg jo bare bytte på å ha max-way i de to bilene, selv om det blir litt knotete.

Tror jeg kjøper isofixsetet, så at det hadde fått veldig bra i test også:).

isofix får dessverre alltid mye bedre resultat i den testen enn de som festes med sele, pga muligehten for feilfesting, men så lenge man fester det korrekt, og det ER jo virkelig ikke så vanskelig, er beltesetet, maxway like sikkert, og bedre i det at det går lenger. Og derfor også passert plusstest.

Vi hadde vår sønn i maxway til rett før han var 6 år, og han hadde hatt plass lenger. Søsteren på 4,5 sitter i det nå, men ingen fare om det hadde gått bare til 18 kilo heller, her er storebror nå passert 7 år og altså kommet seg opp på 19 kilo, han har vel 17 når han fikk beltestolen sin, lillesøster er 15 kilo nå.

Back
Topp