Erfaring med blødninger uke 13?

Hopefully

Forelsket i forumet
Marshmallows 2022
Jeg er nå litt over 13 uker på vei, og har siden søndag hatt blødninger i varierende mengde. Ganske kraftig siste halve døgnet. Har vært på ul to ganger, en gang i forrige uke og fikk se levende foster, alt vel og bra. Fikk haste time til ul i går pga blødningene, da også levende foster. De kunne se at en del av morkaka lå over mormunn, men skal man virkelig blø så mye av at morkaka ligger over mormunn? I går kveld og i dag tidlig kom det litt koaguler også. Brukt doppler både i går og i dag, hører sterk fin hjertelyd enda, heldigvis ❤️ Noen som har erfart noe av det samme hvor det har gått bra? Jeg har to SA bak meg fra før, og er livredd for å miste nå når vi har kommet så langt.

Nå har ikke jeg kommet så langt som deg (11+6) enda, men jeg har også lavtliggende morkake, og hadde blødning fra denne 9+5. På UL dagen etter fikk jeg vite at blødning var helt normalt med lav morkake og at jeg må regne med flere. Fikk også jogge og sex-forbud, og beskjed om å roe helt ned for å stoppe blødningen når dette skjer.

hos meg var det en ganske kortvarig blødning, men stor. Satt og jobbet og kjente det begynte å renne, men det gikk som sagt bra!

har også flere venninner som har vært igjennom det samme, og som har hatt endel blødninger frem til sent i svangerskapet også!

Nå har ikke jeg kommet så langt som deg (11+6) enda, men jeg har også lavtliggende morkake, og hadde blødning fra denne 9+5. På UL dagen etter fikk jeg vite at blødning var helt normalt med lav morkake og at jeg må regne med flere. Fikk også jogge og sex-forbud, og beskjed om å roe helt ned for å stoppe blødningen når dette skjer.

hos meg var det en ganske kortvarig blødning, men stor. Satt og jobbet og kjente det begynte å renne, men det gikk som sagt bra!

har også flere venninner som har vært igjennom det samme, og som har hatt endel blødninger frem til sent i svangerskapet også!

Takk for oppmuntrende ord! Jeg kjenner at jeg ikke helt stoler på at dette går bra. Har ikke smerter, men mer ubehag og føler meg veldig øm i livmora. Håper virkelig at det går bra. Skal til legen nå, må få meg sykemelding så jeg får slappa av og håpe at det ordner seg.

Takk for oppmuntrende ord! Jeg kjenner at jeg ikke helt stoler på at dette går bra. Har ikke smerter, men mer ubehag og føler meg veldig øm i livmora. Håper virkelig at det går bra. Skal til legen nå, må få meg sykemelding så jeg får slappa av og håpe at det ordner seg.
Jeg hadde forresten veldig følelse av å ha et sår i livmoren etter jeg blødde fra morkaken. Det minnet meg veldig om følelsen etter egguttak ifm IVF. Særlig at det kjentes sårt ut når jeg beveget meg. Krysser fingrene for deg!

Håper blødningen stopper snart og at alt er iorden med din lille :Heartred

Hadde en styrtblødning i uke 14 med nr 2 da rødt friskt blod bare rant og rant i flere dager.
Baby var frisk og rask inni der likevel, og er idag 8 år, men det var kjempeskummelt.
Jordmor så en blodansamling inni livmor på ultralyd i uke 14, og senere på oul fikk jeg beskjed om at morkaken lå langt nede så den var like ved livmormunnen i uke 19. Den flytter seg oppover igjen i god tid før fødsel

Hørt fra veldig mange at det ofte er normalt med blødninger med forliggende morkake..
Når jeg opplevde senabort, så hadde jeg ekstreme smerter og blødninger. Siden du ikke har smerter, og det er levende foster, vil jeg tro det kun er pga morkakens plassering :Heartred

Håper blødningen stopper snart og at alt er iorden med din lille :Heartred

Hadde en styrtblødning i uke 14 med nr 2 da rødt friskt blod bare rant og rant i flere dager.
Baby var frisk og rask inni der likevel, og er idag 8 år, men det var kjempeskummelt.
Jordmor så en blodansamling inni livmor på ultralyd i uke 14, og senere på oul fikk jeg beskjed om at morkaken lå langt nede så den var like ved livmormunnen i uke 19. Den flytter seg oppover igjen i god tid før fødsel
Takk for det! Blødningene gir seg forholdsvis greit når jeg tar cyklokspron mot dem, men tar seg opp med en gang virkningen går ut. Skulle ønske de så noe mer enn «bare» morkaken, jeg skjønner ikke at man kan blø så mye av det. Håper virkelig dette holder hele vegen ut ❤️

Hørt fra veldig mange at det ofte er normalt med blødninger med forliggende morkake..
Når jeg opplevde senabort, så hadde jeg ekstreme smerter og blødninger. Siden du ikke har smerter, og det er levende foster, vil jeg tro det kun er pga morkakens plassering :Heartred
Lite smerter her, bare ubehag og ømt. Men blør en hel del. Høres heldigvis hjertelyd med doppleren, en fattig trøst når man blir så redd ❤️ Skjønner ikke at man kan blø så mye av å ha morkaken over mormunn. Det er ganske greie mengder med blod.

Back
Topp