Erfaring med blødninger/morkake over mormunn?

Hopefully

Forelsket i forumet
Marshmallows 2022
Hei alle! Jeg er nå 13+5, og har hatt jevne blødninger i to uker. Fikk beskjed på ultralyd om at alt tilsynelatende er fint med lille i magen, men at jeg har morkaken over mormunn og derav blødningene (de kunne ikke se noen annen grunn.) Jeg har ikke smerter annet enn litt ubehag i livmorområdet innimellom. Men, jeg blør til tider mye og med noe koaguler, men ingen store. Er det virkelig vanlig å blø så mye fordi at morkaken ligger over mormunn? Kan ikke skjønne at det ikke er en annen grunn til alle disse blødningene. Noen som har erfart å blø så mye og lenge pga det samme, eller noen som har opplevd andre grunner som de kanskje ikke har sett?

Jeg hadde kun delvis forliggende morkake fra rundt uke 9, og hadde da to ganske store blødninger, ned ca en ukes mellomrom. Ved TUL ved 12 uker hadde min morkake trukket seg nok opp til at den ikke lenger er forliggende, og jeg har ikke blødd etter det. Men har venninner som har hatt forliggende, og som hadde masse blødninger, til og med til ganske sent i svangerskapet. Så tror ikke det er noe å være bekymret for.

Sålenge blødningene stopper ganske fort, og du ikke har smerter ville jeg tenkt dette er helt normalt mtp morkaken din. Jeg fikk forresten joggeforbud, sexforbud, og generelt forbud mot alt som gir støt og nedpress i magen mens min lå foran åpningen, så det kan jo være greit å ta det litt roligere fremover og se om det kanskje reduserer blødningene?

Jeg er gravid i uke 14 i dag. Har delvis forliggende morkake. Første blødning kom i uke 10+4, den var stor og blødde ut 3 bind ila natten. Ringte legevakt og fikk snakket med gyn, fikk komme in dagen etter på ul når blødningene hadde sluttet. Fikk da se at alt var bra med lille i magen, og fikk vite at jeg hadde delvis forliggende morkake. Fikk også beskjed om at jeg kom til å få slike blødninger så lenge morkaken ligger der. Har hatt 3 blødningsperioder etterpå. Og er i den 3. Nå. Blødde ut 2 bind forrige natt, var på kontroll i går, og ble sykemeldt i 3 uker. Nå blør jeg litt men ikke så mye. Har litt smerter på høyre side, da morkaken ligger på den siden. Legen min er ganske sikker på at dette går bra. Så jeg må nesten stole på han. Enda jeg sliter litt med det. Men håper det går bra. For dette er stste gangen jeg tør og prøve. Har ingen barn fra før.

Back
Topp