Erfaring med blødninger i 1. trimester?

Tumle

Glad i forumet
Hei. Jeg er i dag 8+2. Begynte å få brunlig utflod i går morges, og i dag har det slått om til rødlig og mer blodlig slim og blod... Vet det er et dårlig tegn med friskt blod. Har også typisk menssmerter...

Har time til legen i morgen, og det er vel ikke noe å gjøre med uansett hva som skjer..

Hva er deres erfaringer med blødninger i 1. trimester? Går det alltid galt? 

Jeg hadde en stor blødning tidlig. Var ca rundt uke 6. Jeg hadde akkurat løftet sønnen min oppi senga. Plutselig kjentes det som jeg tissa på meg.. Fortet meg på badet, og da hadde det kommet masse blod, det var helt friskt blod. Fikk panikk, og fik komme til legevakten den kvelden.. De trodde det var spontanabort på tur, så jeg ble henvist videre og fikk ultralyd den kvelden. Heldigvis fant de ett hjerte som slo :) Fikk ny ul i uke 8, og alt var bra!
Tross friskt blod og stor mengde, gikk alt bra i mitt tilfelle :)

Men bra du har fått legetime, da får du nok flere svar :)
Kanskje du blir sendt til ul kontroll på sykehuset!

Masse lykke til, håper alt står bra til :o)

Hadde noen kraftige blødninger tidlig i dette sv.skapet. Det viste seg at morkaken lå foran livmorsåpningen. Dette rettet heldigvis på seg:) Så det må ikke alltid være galt selv om det er blødninger..

Hadde en kjempeblødning i uke 7. Både legen og sykehuset mente det var sa, inntil de fikk tatt ultralyd. Der var det et bankende hjerte. Nå har jeg kun tre dager igjen til termin og alt har gått bra etter dette. Ikke alle blødninger i første trimester er ndvendigvis farlige, men uansett greit å sjekke opp.

Hei ! Blødning i 1. trimester er alltid skremmende, men trenger ikke være farlig eller bety kun dårlige nyheter. Jeg blødde mer eller mindre helt til uke 9, var nærmest nervevrak helt til uke 8, da jeg var på kontroll hos gynekolog . Hun sa da at mange blør uten at man har konkret grunn for det , som alle vet , men det skal blødning på størrelse med mens for å være virkelig redd for SA. Jeg hadde på dette tidspunktet 3 SA og en MA bak meg , så var virkelig redd , men etter å ha sett bankende hjerte og voksende spire på hver ny ultralyd , selv med vedværende blødning, fikk jeg endelig tro på at det går faktisk an å blø uten å ha SA. Veldig bra at du får det sjekket , umulig å gjette hvordan det går, men det finnes håp , så prøv å være forsiktig optimist ;-) lykke til , si fra hvordan det har gått da !

Jeg er 10 uker på vei i morgen og jeg har blødd litt siste 3-4 dagene. Eller ikke blødd egentlig da, men hatt litt rosa utflod vil jeg igrunn heller si. Mest om morgen men litt utover dagen også. Er gravid for første gang så synes det er litt skummelt men har lest at det er veldig vanlig med "blødninger". Jeg var på første legetime i dag men glemte helt av å spør om dette, jeg har nemlig litt legeskrekk så var rimelig stressa mens jeg satt der, hehe :)

Hei! Jeg hadde masse blødninger i fra jeg fant ut jeg var gravid, til omtrent 2 trimester. Både friskt blod, og blod blandet med utflod. Noen ganger så mye at jeg var sikker på at siste dag var kommet! Men, etter mange bekymrede ul, og undersøkelser, var det hver gang pga en polypp jeg hadde på livmorhalsen. Så det blødde ikke fra noe som hadde med barnet og gjøre. Kanskje det er det du også har. Lykke til hos legen i morgen, og ta opp disse blødningene med h*n :-)) 

Back
Topp