Erfaring med blødning

Pearl93

Flørter med forumet
Marsmagi 2025
Hei

Jeg vil gjerne publisere min solskinnshistorie her fordi jeg håper den kan gi litt håp til andre i lignende situasjoner.

Jeg hadde en forferdelig og kraftig blødning lørdag morgen. Med koagler og alt. Min kone og jeg var sikre på at vi hadde mistet babyen vår. Og vi kunne ikke gjøre noe i løpet av hele helgen. Jeg tilbrakte helgen ved å ligge på sengen og gråte.

I dag fikk vi endelig gått til legen og tatt ultralyd. Det var en perfekt liten bamsemums. 8 + 6 og 170 bpm. Legen sa at alt så bra ut og at babyen og jeg har det bra.

Jeg krysser fingrene for at alt går bra resten av svangerskapet.

Denne historien hjalp meg så mye i går! Ble innlagt på sykehuset pga styrtblødninger og trodde jeg også mistet i uke 11! Så en fin og vital baby på ultralyd :) husket jeg hadde lest denne, så hadde jo et lite håp. Hvordan går det med nå? Har du hatt flere blødninger? Merker jeg føler jeg foreløpig er litt i "vakum" og avventende på hva som skal skje fremover..

Hei! Jeg er så glad for at den hjalp deg! Det går fint med meg/oss. Jeg hadde en liten blødning på lørdag (alltid på lørdag ), men MYE mindre enn i forrige uke. Har vært hos legen (ultralyd) i dag og alt ser bra ut! 9+6, 29mm, 163 bpm. Hvordan går det med deg?

Så fantastiske målinger :HeartpinkJeg hadde sporadiske blødninger gjennom helga, ser ut til at det har stoppet nå heldigvis :) Viste seg at jeg hadde morkaken liggende over livmorhalsen som de mente var årsaken til blødningene. Har du fått noen grunn til blødningene dine eller?

Har også hatt masse blødninger igjennom helgen å skal ta en ny HCG blodprøve i dag. Har vert så mye lei meg og redd, men får snart svar. Håper jeg får like gode svar som dere har fått ! Krysser alt Jeg er 8+6 , dette ga meg litt håp skjenner jeg

Har også hatt masse blødninger igjennom helgen å skal ta en ny HCG blodprøve i dag. Har vert så mye lei meg og redd, men får snart svar. Håper jeg får like gode svar som dere har fått ! Krysser alt Jeg er 8+6 , dette ga meg litt håp skjenner jeg
Uff, skjønner du er stresset og redd! Håper du raskt får svar! Du får ikke tatt en ultralyd hos fastlegen eller sånt?

Så fantastiske målinger :HeartpinkJeg hadde sporadiske blødninger gjennom helga, ser ut til at det har stoppet nå heldigvis :) Viste seg at jeg hadde morkaken liggende over livmorhalsen som de mente var årsaken til blødningene. Har du fått noen grunn til blødningene dine eller?
Han sa at det var umulig å si sikkert fordi han ikke kunne se noe på ultralyden. Alt var perfekt. Men likevel blødde jeg veldid mye (med koagler) første gang. Han sa at det kunne ha vært et hematom og kroppen min drev det ut. Den andre gangen var det veldig lite blod, og jeg fikk ikke en forklaring som ga mening.

Jeg også håper du får like gode svar!! :Heartred

Uff, skjønner du er stresset og redd! Håper du raskt får svar! Du får ikke tatt en ultralyd hos fastlegen eller sånt?
Nei er for tidlig til at hun kunne se noe :/ Men lege var happy med tallene som kom opp på HCG , så er det Jordmor nå kl 14.30, lege ga meg litt ro, men noe hjerteslag etterpå hadde jo vert fantastisk !

Nei er for tidlig til at hun kunne se noe :/ Men lege var happy med tallene som kom opp på HCG , så er det Jordmor nå kl 14.30, lege ga meg litt ro, men noe hjerteslag etterpå hadde jo vert fantastisk !
Hvis du er 8+6 kan du allerede se hjerteslag. Jeg så det da jeg var 7+1, men måtte gjøre det privat. Og etter gangene jeg har blød har jeg også gått privat. Det var veldig vanskelig å få hjelp ved det offentlige. Min kone ringte legevakten og de sa at det eneste de kunne gjøre var å gi meg smertestillende (jeg hadde ingen smerter i det hele tatt! :angry4). Fikk ikke hjelp (ultralyd) privat heller da det var lørdag, men bestilte time på mandag (i går) og fikk vite at alt går bra.

Hvis du er 8+6 kan du allerede se hjerteslag. Jeg så det da jeg var 7+1, men måtte gjøre det privat. Og etter gangene jeg har blød har jeg også gått privat. Det var veldig vanskelig å få hjelp ved det offentlige. Min kone ringte legevakten og de sa at det eneste de kunne gjøre var å gi meg smertestillende (jeg hadde ingen smerter i det hele tatt! :angry4). Fikk ikke hjelp (ultralyd) privat heller da det var lørdag, men bestilte time på mandag (i går) og fikk vite at alt går bra.
Ja , det jeg også gjorde, å så nå at hjertet slo så nå er jeg overlykkelig og så lettet !!

Anbefaler Bambus klinikken i Bergen/Skjold for rask hjelp å svar, hun var helt nydelig og ikke får dyr mtp at det er privat.

Jeg er så lettet nå ….

Ja , det jeg også gjorde, å så nå at hjertet slo så nå er jeg overlykkelig og så lettet !!

Anbefaler Bambus klinikken i Bergen/Skjold for rask hjelp å svar, hun var helt nydelig og ikke får dyr mtp at det er privat.

Jeg er så lettet nå ….
Så godt å høre :Heartred
Tok du ultralyd der? Hva betalte du evt for det? Så ikke ut som at de tilbydde det på nettsiden deres :happy:

Så godt å høre :Heartred
Tok du ultralyd der? Hva betalte du evt for det? Så ikke ut som at de tilbydde det på nettsiden deres :happy:
Jordmor Kjersti Pettersen har et ultralydapparat. Så man får titte litt på baby på slutten av timen :) Men hun tar ikke mål, og sjekker ikke anatomi. Man bestiller da vanlig time til jordmor under timebestilling.

Back
Topp