Erfaring med bilseter ?

Litamor

Forelsket i forumet
Junibarna 2015
Noen som har erfaring med babyseter av nyere dato? Var å tittet litt på seter i dag.. Men det er masse å velge i.. Hva er best? Enklest? Tryggest? Da jeg hadde baby sist(for ti år siden) Var Akta Graco med base det store.. Men mye har forandret seg siden den gang.. ;0)

Vi hadde besafe izi sleep sist (3 år siden). Kom godt ut i alt av tester osv, eneste minus at er litt tungt.

Vi hadde maxi cosi som babysete, var veldig fornøyd med det for det var god liggestilling, lett å bære og enkelt å smette på og av basen :)

Hadde maxi cosi til de to første, men likte ikke spedbarnsinnlegget. Denne gang sto det mellom besafe izi go og britax baby safe plus shr II, men endte opp med besafe siden begge barna har det i bilen nå ;) såg veldig bra ut

Har aldri hatt bilsete selv, men de jeg har snakket med har hatt Maxi-Cosi og vært veldig fornøyd med det. Det blir nok det til vår baby. Dette sete har også kommet godt ut i diverse tester :)

Jeg synes i hvertfall at det jeg hadde sist var veldig tungt å bære på.. Å da gadd jeg ikke bære det med meg.. Noe som jeg ønsker å gjøre denne gangen. Enkelt å ta med inn på butikken osv.. Maxi Cosi setene ser jo veldig fine ut.. Kan basene brukes på Isofixs og vanlig sele?

Veldig fornøyd med maxi cosi:) basen kan festes mot kjøreretningen med belte. Ganske enkelt

Jeg synes i hvertfall at det jeg hadde sist var veldig tungt å bære på.. Å da gadd jeg ikke bære det med meg.. Noe som jeg ønsker å gjøre denne gangen. Enkelt å ta med inn på butikken osv.. Maxi Cosi setene ser jo veldig fine ut.. Kan basene brukes på Isofixs og vanlig sele?

Kan festes både med isofix og sele :-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Noen som har erfaring med Emmaljunga sitt sete?
Ingen erfaring, men har en veldig god venninne som er høygravid nå. Hun har lest opp og ned på alle tester og Emmaljunga sine løsnet visst i flere av testene, uten grunn virket det som. Hun har kommet frem til at maxi cosi er det setet som kommer best ut på alle tester, enten på første eller andre plass, på samtlige tester. Det er det ingen andre seter som kan støtte seg på. Dette er kun basert på det hun har fortalt meg, jeg har ikke lest noen tester selv, men tenker at maxi cosi er et safe valg :)

Back
Topp