Erfaring med bilsete joie iAnchor?!

Leste hele artikkelen og det var godt skrevet. Er det noen grunn til at du nettopp har sett på dette setet?

Setet går kun til 18 kg og jeg anbefaler sterkt at du velger ett som går opp til 25 kg.

Ellers ingen erfaring om det setet.

Grunnen er at jeg bor i tyskland å har ikke det største utvalget av bakovervendte seter.
Vår første hadde besafe izi kid, sete var greitt nok men synes det var stort og tungt . Så leter nå etter ett bedre alternativ til nr2 :)

Britax/Römer har gode bakovervendte seter, flere er plussgodkjente. De tror jeg skal være tilgjengelige i Tyskland også.

Grunnen er at jeg bor i tyskland å har ikke det største utvalget av bakovervendte seter.
Vår første hadde besafe izi kid, sete var greitt nok men synes det var stort og tungt . Så leter nå etter ett bedre alternativ til nr2 :)
At en bilstol er tung er i grunnen bare bra så lenge den er bakovervendt. Det betyr at den er laget av mye materiale som absorberer støt i en kollisjon slik at barnet ikke får så mye av det. ;) Men man skal jo ha plass i bilen også til setet.

Römer (Britax) er jo Tysk, så vil tro utvalget av det er stort i Tyskland? Men kanskje ikke så utbredt bakovervendt?

Setet du linker til ser jo veldig "ordentlig" ut, ikke at det betyr så mye. Men det virker jo solid og med gode skussmål.

Men det setet du linker til har fått gode tilbakemeldinger på de engelskspråklige "rearfacing" sidene (ala sikringavbarnibil.no).

At en bilstol er tung er i grunnen bare bra så lenge den er bakovervendt. Det betyr at den er laget av mye materiale som absorberer støt i en kollisjon slik at barnet ikke får så mye av det. ;) Men man skal jo ha plass i bilen også til setet.

Römer (Britax) er jo Tysk, så vil tro utvalget av det er stort i Tyskland? Men kanskje ikke så utbredt bakovervendt?

Setet du linker til ser jo veldig "ordentlig" ut, ikke at det betyr så mye. Men det virker jo solid og med gode skussmål.

Jo sant nok det. Men følte også at dattra vår vokste ut av det sete lenge før vi hadde håpt på . Derfor vil vi prøve ett annet denne gangen. Vil at lillesøster også ska sitte bakovervendt lengst mulig.
På den lokale babybutikken har di bare to bakovervendte stoler og det er den over og en fra cybex.

Trodde og at siden britax er tysk så skulle utvalget vært større,men er dessverre ikke det.

Jo sant nok det. Men følte også at dattra vår vokste ut av det sete lenge før vi hadde håpt på . Derfor vil vi prøve ett annet denne gangen. Vil at lillesøster også ska sitte bakovervendt lengst mulig.
På den lokale babybutikken har di bare to bakovervendte stoler og det er den over og en fra cybex.

Trodde og at siden britax er tysk så skulle utvalget vært større,men er dessverre ikke det.
Cybex er vel også greit bakovervendt.

Har du mulighet til å reise til en større babybutikk? Ellers har kiddies24.de hvertfall maxway som er Britax sitt beste rent bakovervendte opptil 25 kg.

Cybex er vel også greit bakovervendt.

Har du mulighet til å reise til en større babybutikk? Ellers har kiddies24.de hvertfall maxway som er Britax sitt beste rent bakovervendte opptil 25 kg.

Ja driver å ser rundt på nettsidene til butikkene rundt om,men utvalget er ikke særlig stort :( syns dette sete virket så bra å når jeg googler så står det mye bra , derfor ville jeg høre her om noen har erfaringer.

Hvordan er maxway ? Synes den ser god ut for di litt større barna og lite støtte til di små.
Har ennå god tid før vi må bytte så vi utnytter tiden til å finne det rette sete. Finner vi ikke her så bestiller vi fra Sverige som vi gjorde til eldste datteren vår. :)

Maxway kan justeres mye, både i høyden på seler/nakkestøtte (ett håndgrep, slipper å tre om selene), og i vinkel/helling (bare ved montering, ikke hvilestilling når ferdig montert). Min frøken har sittet veldig godt i det siden 9 kg og er nå 3,5 år og godt over meteren lang. Har måttet justere monteringen ettersom hun vokser, og rundt 2 år var det en periode det var trangt til føttene før beina ble lange nok til å bøye i knærne rundt setekanten.

Søk på rearfacing på Facebook, er et par gode sider der. Joie-setene finnes ikke i Skandinavia så lite erfaring her sannsynligvis, men på de britiske sidene er det et populært sete :)

Vi kjørte til Hamburg sist jeg var gravid (4 år siden) og kjøpte da seng, vogn og maxicosi cabriofix med base. Pluss masse stasj ;)

Skal dere på bilferie til Skandinavia til sommeren er det jo et alternativ å prøve seter i bilen også :)

Det er nok kanskje ikke like vanlig med bakovervendt sikring i klasse 2 i Tyskland som i Norge nei, derfor at utvalget er dårlig.

Back
Topp