Erfaring med belønningstavle?

*MissMe*

Gift med forumet
Jeg har laget en belønningstavle der snuppa kan samle 10 klistremerker for å få ny sykkel.
Hun får 1 klistremerke for hver gang hun bommelommer eller bommelimmer i doen eller potta...

Noen som har prøvd dette?

Sykkelen er kjøpt inn og står gjemt i garasjen og nå ble vi plutselig redd for a hun ikke får den før sommeren..[8D][&:]

her har vi prøvd, og det funka ikke. Torje har ikke skjønt dette med bæsjing og tissing uten bleie

vi har hatt belønningsklister etter middag.

Det vi lærer i PMTO er at belønningene må komme umiddelbart etter at noe er oppnådd og at belønningen skal være avtalt på forhånd.

Nei, har ikke prøvd det med tiss/bæsj-opplegg, men "oppføre-seg-fint"-opplegg! Og det fungerer, men vanskelig å følge opp syns jeg[8D]

edit: med ine altså[;)]

vi har prøvd men han mister interessen veldig fort så til slutt så bryr han seg ikke..

ORIGINAL: TauZa

Det vi lærer i PMTO er at belønningene må komme umiddelbart etter at noe er oppnådd og at belønningen skal være avtalt på forhånd.

Klisteret i seg selv regnes vel som en belønning også? Og så kommer sykkelen som en bonus? [:)]
10 klistermerker frem til sommeren fikser hun nok! ...må bare sørge for at klistremerkene i seg selv er stas, så hun får lyst på de i seg selv [;)] [:)]

ORIGINAL: MammaMø og Kråka

Klisteret i seg selv regnes vel som en belønning også? Og så kommer sykkelen som en bonus? [:)]10 klistermerker frem til sommeren fikser hun nok! ...må bare sørge for at klistremerkene i seg selv er stas, så hun får lyst på de i seg selv [;)] [:)]

Ja, nettopp det jeg tenker. At hvert klistremerke er en liten belønning, så er sykkelen premien når hun får "dreisen" på det.
Vi gjør jo dette for å få opp interessen for dogåing. For hun har nok "knipinga" i orden når hun går inn på rommet sitt og gjemmer seg under bordet får å bommelomme...[8D]
Nå har jeg hengt den opp på badet, og interessen har vært STOR![;)] Så nå har vi innført litt mer rutiner med å gå på do på morningen, etter måltider og før leggetid. Håper dette gir resultater!![:D]

jo da det gjør de absolutt.. her mistet klistermerkene sin virkning etter 4 uker eller noe.. så da var det vell på tide å slutte uansett...

Men fant noen kjempetøffe klister med lastebiler, brannbiler og ambulanser osv. Som jeg tenker jeg skal kjøpe og spare til dogåing-belønning.

jo da det gjør de absolutt.. her mistet klistermerkene sin virkning etter 4 uker eller noe.. så da var det vell på tide å slutte uansett...

Men fant noen kjempetøffe klister med lastebiler, brannbiler og ambulanser osv. Som jeg tenker jeg skal kjøpe og spare til dogåing-belønning.

Vi har prinsesse-klistremerker og hun er veeeldig interessert[;)] Men på dag 2 er det ingen gode resultater åvise til..[&:]

Vi har hatt kjempesuksess med dette, hun både tisser og bæsjer på doen nå - er vel så og si bleiefri[:D]

Jeg tegna masse ruter på et A3-ark. I midten tegna jeg en stor pakke - forklarte henne at når hun klarte å bæsje på do skulle hun få noe kjempefint. Dette var etter hun hadde knekket tissekoden, før det hadde jeg et lignende ark med bilde av slikkepinne o.l som hun fikk etter et par tisseturer..
Hun fikk være med på butikken og velge ut et par pakker med klister selv..hver gang jeg ville ha henne på do og hun påsto at hun ikke måtte spurte jeg henne om hun ikke ville prøve slik at hun kunne få klister. Vi har vært konsekvente på at klister får man kun dersom noe havner i doen.
Hun synes det er kjempestas[:D]

Back
Topp