Erfaring med barnevogn og trapp? Leilighet uten heis :P

Konnichiwa

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Da har vi kjøpt leilighet - jippi! En stor og romslig en med mange rom :) Men problemet er at den ligger i tredje etasje uten heis. Jeg er ikke akkurat sterk, så er ikke så god på å bære ting..

Dere med barn fra før, noen tips til barnevogn? Er ikke egentlig noe sted å gjøre av barnevogna heller, så det beste hadde kanskje vært en jeg kunne klare å bære opp til tredje etasje, hvis det er mulig :D

Tips? :)

Det høres slitsomt ut å måtte bære vogna opp hver gang. Da vi bodde i blokk fikk vogna stå i oppgangen. Har sett det samme i maange blokker. De tar jo litt plass, men hør med naboene, så går det sikkert greit. Vet også noen som fikk satt vogna i kjelleren, en trapp ned i stedet for flere trapper opp. Er det sykkelbod el. likn i blokka?

Mange bygårder og blokker har eget rom i første etasje hvor det er plass til vogn. ;)

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Det skulle være en vanlig smiley. :)

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Det er ikke det der altså. Jeg kan gå ned i kjelleren evt. Men der er det veldig trangt og en barnevogn allerede som tar opp all plassen :P

Men det jeg egentlig ville vite var om noen som har tips om barnevogn som passer bra om man bor et sted med trapp, ikke er spesielt sterk men likevel må bære barnevogna opp/ned (enten ned i kjelleren eller opp i tredje, alt ettersom).

:)

Grattis med ny leilighet.
Jeg har slept med meg vår vogn opp til 2. Etg siden august. Har en emmaljunga city cross. Den er absolutt ikke tung, og tåler litt humping opp og ned trapper! Så det har gått veldig fint. :-)

De fleste vogner er vel ganske greie og "trille" opp og ned trapper på bakhjula. Så det spiller nok ikke så stor rolle hvordan vogn du velger i forhold til det. Den må jo trilles, du kan ikke bære den, det blir et alt for stort prosjekt hver gang man skal ut/inn med vogn :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Aha, takk for tips :) hadde egentlig tenkt noe med svingbare hjul, men kanskje bedre med en citycross. Ser for meg at den støtdempingen tradisjonelle vogner har er god når man skal trille på trappetrinn ;)

Når datteren min var baby bodde vi i 4.etg uten heis. Jeg lot understellet til vogna stå i kjelleren også bærte jeg bagdelen opp og ned trappa ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp