Erfaring med Baby jogger city elite?

Krokodille123

Betatt av forumet
Januarlykke 2020
Juliknøttene 2022
hei. Jeg lurer på om noen av dere har erfaring med baby jogger city elite som vogn og kanskje eneste vogn?
Vi har kjøpt den til gutten vår som kommer om 2 måneder, men jeg kjenner at jeg er usikker på hvordan den blir som eventuelt eneste vogn?
Vurderer nesten om jeg skal selge den for å kjøpe en annen.
 
hei. Jeg lurer på om noen av dere har erfaring med baby jogger city elite som vogn og kanskje eneste vogn?
Vi har kjøpt den til gutten vår som kommer om 2 måneder, men jeg kjenner at jeg er usikker på hvordan den blir som eventuelt eneste vogn?
Vurderer nesten om jeg skal selge den for å kjøpe en annen.
Jeg ville ikke hatt den som eneste vogn nei, vi bruker vår som sommervogn og reisevogn :)

Den er en veldig fin og lett vogn men blir veldig kald og trekker lett igjennom stoffet når det blir kjøligere ute, kunne aldri tenkt meg å bruke den om vinteren til et lite barn.

De aller fleste har 2+ vogner, det skal veldig godt gjøres å finne en vogn som passer hele året her i Norge med så store vær og temperatur forskjeller.
Vi har emmaljunga med to understell (city cross og nitro city) som vi bruker nå når det er blitt kaldt. Har hatt alt i alt 4 vogner dette første året, kjøpte alle vognene på Finn og solgte de igjen når vi ikke trengte/ville ha en annen:) Det tok litt tid før jeg fant ut hvilke vogner som passer vårt bruk.
 
Last edited:
Elsker vogna :D kunne fint brukt den som eneste vogn. Opplever ikke at det trekker eller at den blir kald. Man bruker jo vognpose og eller lammeskinn. Regntrekk kan også brukes over om det blåser og er surt. Funker fint på vinterføre og bagdelen er nok tykkere enn sportsdelen.
Vi kjøpte den ikke før guttungen var 2, men skulle det bli en nestemann, kan vi fint bruke denne fra fødsel.
Kjempelett å trille, lett, tar liten plass. Personlig hater jeg disse vognene som emmajunga med fire faste hjul, så nok derfor vi liker denne så godt, med 3 hjul og et svingbart.
 
Jeg digget den vogna, men først når barnet bikka året.

Hadde en emmaljunga edge når de var babyer.

Jeg tenker at du ikke bør selge den, men ha den stående til barnet blir større :)
 
Baby Jogger City Elite er en veldig fint vogn! Men, ikke før barnet er stort nok til å sitte vendt vekk fra foreldrene, og det er ikke når det er 6 måneder. Små barn som sitter vendt mot foreldrene sine har bedre språkutvikling, ler og snakker mer når de sitter i vogna og sovner lettere. Små barn bør ha muligheten til å søke foreldrenes trygghet i situasjoner der de er usikre, f.eks. når de blir snakket til av fremmede, ser en skummel lastebil etc.
 
Synes det er en super vogn, men ikke som første vogn av den enkle grunn at sittedelen ikke kan vendes mot meg. Den er lun og fin med pose på vinteren
 
Jeg begynner å like den nå som mini er straks halvannet år, men ville ikke hatt den som eneste vogn.

Mini likte den ikke så veldig godt heller, før jeg kjøpte en stropp som fikk ryggen mer opp. Han forsvant liksom litt ned i vogna. :p

Mye positivt med vogna, men jeg foretrekker Bassonvogna vår, med fire faste lufthjul. Mannen liker den godt da, men han triller ikke så mye tur akkurat. :p
 
Jeg begynner å like den nå som mini er straks halvannet år, men ville ikke hatt den som eneste vogn.

Mini likte den ikke så veldig godt heller, før jeg kjøpte en stropp som fikk ryggen mer opp. Han forsvant liksom litt ned i vogna. :p

Mye positivt med vogna, men jeg foretrekker Bassonvogna vår, med fire faste lufthjul. Mannen liker den godt da, men han triller ikke så mye tur akkurat. :p

stropp? Interressant! En som kjøpes som ekstrautstyr eller noe du har mekket selv?
 
Ikke som eneste vogn. Første tiden i sportsdel forsvinner babyen, så vi kjøpte city premier for å ha henne mot oss.

MEN ei i åpen barnehage har kjøpt setet til city premier og nye fester, hun kan nå bruke den begge veier :)
 
Tusen takk for gode svar alle sammen!! :D da har vi bestemt oss for å kjøpe bugaboo fox i tillegg, så håper vi alle behovene til både oss og barnet blir dekt :D
 
Jeg elsker min vogn. Den er eneste vogna, og hadde aldri i livet brukt penger på å kjøpe flere vogner. Bruker bagdel nå, med varm sovepose og skinn oppi, mini er 5 mnd og har ok plass ☺️
 
Back
Topp