Erfaring med at far tar over permisjonen?

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Jeg har en kronisk sykdom som gjør at far muligens må ta over deler av permisjonen min. Dette vil gjelde så lenge jeg ammer ettersom jeg ikke kan bruke medisiner da. Jeg har skjønt at lege må fylle ut et skjema slik at NAV kan vurdere funksjonsnivå. Har noen av dere erfaring med dette i tidligere barselsperioder eller er i samme situasjon nå? Var NAV samarbeidsvillige? Gikk det raskt å få svar? Fikk noen av dere avslag?

Vi gjorde dette da jeg ble syk, men det var ikke en kronisk sykdom-vet ikke om det betyr noe. Jeg ble sykmeldt og legen måtte skrive en utfyllende erklæring til nav tror jeg. De pleier å være behjelpelige i slike situasjoner, ville bare ringt nav og hørt.

Vi gjorde dette da jeg ble syk, men det var ikke en kronisk sykdom-vet ikke om det betyr noe. Jeg ble sykmeldt og legen måtte skrive en utfyllende erklæring til nav tror jeg. De pleier å være behjelpelige i slike situasjoner, ville bare ringt nav og hørt.
Hvor lang var behandlingstiden?

8 ukers behandlingstid her, og man kan ikke søke før barnet er født. Nav syns først at legeerklæringen var for lite utfyllende , og krevde ny. Men det ordnet seg etter å ha snakket med de. Men da ble det 8 nye ukers behandlingstid. Så han begynte jo å jobbe igjen rett før vi fikk det godkjent

8 ukers behandlingstid her, og man kan ikke søke før barnet er født. Nav syns først at legeerklæringen var for lite utfyllende , og krevde ny. Men det ordnet seg etter å ha snakket med de. Men da ble det 8 nye ukers behandlingstid. Så han begynte jo å jobbe igjen rett før vi fikk det godkjent
Herlighet!! 8 uker!! Man trenger jo hjelp med en gang. Håper virkelig ikke det tar så lang tid. Hvilken kommune bor du i?

Back
Topp