Erfaring med akupunktur for å bli gravid

LilleS

Forelsket i forumet
*Aprilbaby 2018*
Junilykke 2020 ♡
prøver å legge inn spørsmål her. Fikk ikke respons i prøver gruppen.

Ny på forumet. Ble gravid i juli 15. Måtte ta abort etter ordinær ul grunnet ikke levedyktig foster. Har nå prøvd siden mars. I frustrasjon over at ingenting skjer og for å føle at jeg gjør noe, har jeg begynt med akupunktur. Har normal 27-29 dagers syklus. Var første gang i forrige uke. Hadde dag 2 med menstruasjon. Fikk akupunktur for at kroppen skulle kvitte seg raskere med mens. I går var jeg igjen og fikk akupunktur som skulle styrke kroppen. Er vanligvis oppblåst med livmorsmerter dag 1 og kanskje 2 av menstruasjon. Nå har jeg følt meg slik siden jeg fikk første runde med akupunktur. Hva er andres opplevelse etter akupunktur? Er det vanlig? Akupunktør (som forøvrig også er jordmor), virket som hun var overrasket over at jeg hadde hatt det slik etter forrige runde.

prøver å legge inn spørsmål her. Fikk ikke respons i prøver gruppen.

Ny på forumet. Ble gravid i juli 15. Måtte ta abort etter ordinær ul grunnet ikke levedyktig foster. Har nå prøvd siden mars. I frustrasjon over at ingenting skjer og for å føle at jeg gjør noe, har jeg begynt med akupunktur. Har normal 27-29 dagers syklus. Var første gang i forrige uke. Hadde dag 2 med menstruasjon. Fikk akupunktur for at kroppen skulle kvitte seg raskere med mens. I går var jeg igjen og fikk akupunktur som skulle styrke kroppen. Er vanligvis oppblåst med livmorsmerter dag 1 og kanskje 2 av menstruasjon. Nå har jeg følt meg slik siden jeg fikk første runde med akupunktur. Hva er andres opplevelse etter akupunktur? Er det vanlig? Akupunktør (som forøvrig også er jordmor), virket som hun var overrasket over at jeg hadde hatt det slik etter forrige runde.
Hei! :)
Jeg har erfaring med akupunktur. Ble første gravid august 2015 og mistet i september. Så ble jeg gravid i oktober og mistet i slutten av november 2015. Jeg har fått påvist manglende eggløsning før, så har gått på pergotime. De ble jeg gravid med; men mistet jo også. Etter vi mistet i slutten av november 2015, fikk vi beskjed om å vente til jeg hadde fått en vanlig menstruasjon med å prøve igjen. Tiden gikk og da vi kom til februar og jeg enda ikke hadde fått mensen, begynte jeg med akupunktur. Veldig dyktig dame i Oslo. Var der 4-5 ganger og ble gravid. Kjente tydelig at det skjedde noe i magen og at jeg fikk kraftig eggløsning. Har gått til henne siden, og er helt overbevist om at det er derfor jeg ble gravid. Så jeg har veldig positive erfaringer med dette. :)

Positive erfaringer.

Last edited by a moderator:
Så kjekt å høre at dere har hatt effekt. Bor i Bergensområdet. Har funnet en som var anbefalt her. Hun er i tillegg jordmor. Hele syklusen har føltes annerledes. Så nå krysser jeg bare fingrene for en positiv test snart

Hei! :)
Jeg har erfaring med akupunktur. Ble første gravid august 2015 og mistet i september. Så ble jeg gravid i oktober og mistet i slutten av november 2015. Jeg har fått påvist manglende eggløsning før, så har gått på pergotime. De ble jeg gravid med; men mistet jo også. Etter vi mistet i slutten av november 2015, fikk vi beskjed om å vente til jeg hadde fått en vanlig menstruasjon med å prøve igjen. Tiden gikk og da vi kom til februar og jeg enda ikke hadde fått mensen, begynte jeg med akupunktur. Veldig dyktig dame i Oslo. Var der 4-5 ganger og ble gravid. Kjente tydelig at det skjedde noe i magen og at jeg fikk kraftig eggløsning. Har gått til henne siden, og er helt overbevist om at det er derfor jeg ble gravid. Så jeg har veldig positive erfaringer med dette. :)

Kan jeg spørre deg hvem dette er? Kan det være Vibeke Fjeld?

Med førstemann trengte vi ivf for å bli gravide. Etter 2 mislykka forsøk, begynte vi med akupunktur og hver sine vitamincocktailer. Hun vi gikk med hadde fordypning på området. Neste ivf resulterte i gutten vår som er 6 år nå [emoji173]️ jeg har troen i alle fall [emoji1360]

Jeg har veldig god erfaring med akupunktur! Min datter ble unnfanget etter 5-6 behandlinger hos V.F [emoji5]mens først barn satt på første forsøk.. Brukte vi tid med nummer to, gikk til Vibeke og ble gravid kort tid etter. Tenker mye handler om energien i kroppen, som for min del da ble bedre av akupunkturen. Er i gang med akupunktur igjen, prøver på et tredje barn. Har fylt 40 siden sist, men blodprøvene mine er fine. Har hatt noen kjemiske graviditeter siden SA på sensommern. Håper, håper vi rekker en til [emoji173]️

Jeg har positive erfaringer med akupunktur for å bli gravid da jeg har sløve eggstokker. Det "min" akupunktør sier er at det skaper balanse i kroppen og kan bidra med å gi kroppen den boosten den trenger for å f.eks. få eggløsning.
Én ting er i hvert fall sikkert, det kan ikke skade å prøve :)

Back
Topp