Erfaring med Ahus?

Avandra

Blir kjent med forumet
Hei damer
Er det noen av dere som har erfaring fra før med Ahus?
Jeg har fått fødeplass på Ahus denne gangen, hadde Rikshospitalet sist, og får ekstra oppfølginger pga komplikasjoner i forrige svangerskap og en stor muskelknute.

Vi var der på kontroll i dag. Alt stod bra til med baby (14+1) som sprellet som en liten fisk inni der, men syntes ikke noe særlig om legen jeg fikk. Hun virket negativ til det meste og mente jeg sikkert kom til å føde for tidlig slik som sist, måtte ha keisersnitt osv ... Mens andre leger jeg har vært hos på to tidligere UL iallefall var mer positivt innstilt. I tillegg kom hun med opplysninger som ikke matchet det de to andre så i henhold til hvor muskelknuter og morkake lå, så nå er jeg helt forvirret. Hun tok også kun utvendig UL, ikke innvendig slik de andre gjorde. Jeg følte meg iallefall ikke ivaretatt når vi vandret ut igjen derfra, særlig når det siste hun sa var at "Ja ja, det er vel ikke så mye vi får gjort uansett enda, så vi trenger ingen ultralyd igjen før etter ordinær UL. Det blir vel sannsynlig tidlig fødsel igjen som sist" .... ooookay, takk for det ekstra stresset. Det er ikke som om jeg ikke hadde nok å bekymre meg for fra før.

Uansett, jeg begynner muligens å angre litt på at jeg sa ja til at legen søkte meg til Ahus og begynner å lure på om jeg burde bytte til Rikshospitalet igjen, der var de veldig flinke og hyggelige. Ærlige, men beroligende.

Er det noen som har erfaring fra fødeavdelingen på Ahus? Jeg fikk bare en følelse av at de fleste helsepersonellet jeg møtte der inne virket sure og stresset, men håper jeg tar feil.

Skal også føde på A-hus. Førstegangsfødende. Lurer også på hva folk synes om A-hus :-)

- høres ikke særlig hyggelig ut denne hendelsen. kan man ikke be om en annen lege/jordmor?

Jeg fødte andre gangen på Ahus i 2010. Og jeg er kjempe fornøyd! Gode, snille, koselige og omsorgsfulle jordmødre:)

Nr 1 fødte jeg på Fredrikstad, og var veldig misfornøyd.
Dro dit med nr 2 også, men de sendte meg hjem i gjen få timer før jeg fødte.
Ringte rett til Ahus, og jeg var hjertelig velkommen.
Søkte meg til Ahus nå også, men revurderte da jeg hørte at de har kuttet ut lystgassen.

Så jeg krysser fingrene for at jeg får en god opplevelse på Kalnes:)

Svært misfornøyd med å føde der sist. Fikk komplikasjoner og de tok ikke ansvar og gjorde masse feil. Er selv sykepleier og har en viss forståelse av hva som bør og ikke bør skje.

Jeg har født begge mine barn der, og har vært veldig fornøyd :) Var på barsel ett døgn den ene gangen, to døgn på barselhotellet den andre gangen. Har ikke hatt annen oppfølging der enn oul og igangsetting av fødsel, så kan ikke si noe om annet enn føde/barsel.

Jeg har veldig mange venninner og bekjente som har født på Ahus, og har ikke hørt annet enn at alle er veldig positive :)

Jeg fødte på ahus i november 2015. Var innlagt i nesten to døgn før jeg fødte så møtte jo på veldig mange jordmødre/leger, opplevde bare en brå jordmor som jeg ikke var komfortabel med. Fikk også VELDIG god oppfølging der i mnd før fødsel (:

Jeg fødte andre gangen på Ahus i 2010. Og jeg er kjempe fornøyd! Gode, snille, koselige og omsorgsfulle jordmødre:)

Nr 1 fødte jeg på Fredrikstad, og var veldig misfornøyd.
Dro dit med nr 2 også, men de sendte meg hjem i gjen få timer før jeg fødte.
Ringte rett til Ahus, og jeg var hjertelig velkommen.
Søkte meg til Ahus nå også, men revurderte da jeg hørte at de har kuttet ut lystgassen.

Så jeg krysser fingrene for at jeg får en god opplevelse på Kalnes:)
De har kuttet ut lystgassen pga lekkasje som var skadelig for de ansatte. De driver og vurderer i disse dager om den skal åpnes igjen.

Jeg fødte der i jula 2013, kun positivt å si!
Jeg skal tilbake denne gangen også, håper på at pleieren "min" er der!
Lå 5 dager på barsel, håper på hotellet denne gangen, da jeg vil ha et barn som ikke er prematurt og trenger litt ekstra oppfølging.

Født begge barna mine der og Vært veldig fornøyd begge gangene . Skal føde der igjen nå ♡

Det var bra det var noen som har positive erfaringer fra Ahus også, det er jo ofte bare de negative tingene man hører om. Får krysse fingre for at man har flaks og møter hyggelige jordmødre og leger når tiden er inne.

Fødte på Ahus i 13 og i 15. Vært veldig fornøyd med jm jeg har hatt og oppfølgingen på barselhotellet etterpå.

Back
Topp