Erfaring med afipran

Marihøna_

Flørter med forumet
Maisløyfene 2024
Hei damer!:happy:

Fikk igår utskrevet Afipran av lege etter noen tøffe uker med kvalme og oppkast. Funket bra og ble ikke døsig av dem.
Har lest pakningsvedlegget. Men det er ok å kjøre bil så lenge man ikke blir døsig og trøtt?
Hvor lenge har du stått på Afipran? Er det slik at man kun kan ta de i 5 dager??

Fikk igår utskrevet Afipran av lege etter noen tøffe uker med kvalme og oppkast. Funket bra og ble ikke døsig av dem.
Har lest pakningsvedlegget. Men det er ok å kjøre bil så lenge man ikke blir døsig og trøtt?
Hvor lenge har du stått på Afipran? Er det slik at man kun kan ta de i 5 dager?

Sniker..
Så lenge du ikke er sliten og trøtt kan du helt fint kjøre på dem. Eneste er at man kan føle seg litt tung i tankene så man skal ikke bruke dem om man tidligere har slitt med nedsetemhet eller depresjon. Kjenner du på nedstemthet må du stoppe å ta dem.

Jeg har gått på afipran i 9 måneder i strekk uten problemer. Mange kreftpasienter feks går på afipran i lange tider. Men snakk med legen din om du bare har fått en kur. Mulig legen ville sjekke at du tåler dem før han/hun evt skriver ut fler.

Jeg ble så utrolig urolig og rastløs av de, klarte bare en tablett :rolleyes: værste jeg har opplevd!! Må holde meg til Xonvea, uten effekt.

Fikk phenergan med mine to yngste, det hjalp meg. Har aldri prøvd afipran som gravid.

Last edited:

Hvor lenge har du stått på Afipran? Er det slik at man kun kan ta de i 5 dager??
Sniker fra april. Bruke afipran i sist svangerskap og ble heller ikke døsig osv, så var helt fint å kjøre bil. Står og det med 5 dager, men i samråd med lege så kunne jeg ta det over lengre tid. Husker dog ikke hvor lenge jeg tok det.

Effekt men tok ikke i går før jeg la meg, merker at jeg er mer våken og mindre nedstemt så jeg vet ikke om jeg bør ta afipran… er foreløpig ikke veldig plaget med kvalme, men det kan snu fort..

Har fått beskjed om at jeg kan ta postafen, og evt afipran om postafen ikke virker. Men jeg vet at postafen gjør meg helt zombietrøtt. Og hvis afipran gjør en nedstemt tror jeg ikke det er lurt for meg, som har vært sykemeldt for depresjon de siste 10 månedene.

Synes uansett det er skummelt å ta noe- selv om det frister med denne uggenheten og kvalmen 24/7 :meh:

Back
Topp