Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har født på Ahus to ganger, i 2011 og 2014. Fødte på et annet sykehus i 2008, men ble innlagt på barsel på Ahus dagen etter fødselen fordi babyen måtte på nyfødtintensiven. Har bare gode erfaringer fra alle tre avdelingene. Er på vei ut døra nå, men kan skrive litt mer utdypende seinere i kveld.
Jeg fødte på Ahus i 2015(August),fikk ekstra oppfølging pga høy bmi med flere ul.veldig fornøyd etter hver ul og det var rutine der med ekstra ul,så følte meg veldig trygg og alt var i orden hver gang!Hadde en super fødselsopplevelse til slutt på tross at jeg ble sendt hjem i aktiv fødsel(de mente da jeg ikke skulle klart å snakke under riene),kom tilbake etter 8 timer med 6cm og fikk en fantastisk jordmor etter vaktskifte og fikk badekar som jeg ønsket..alle var veldig profesjonelle og hyggelige!møtte jordmor som sendte meg hjem tidligere neste morgen med «nybakt baby»,da fikk hun nok litt sjokk for at jeg hadde født,med tanke på hun ga meg ny tid for sjekk den formiddagen..men alle kan gjøre «feil»å sende noen hjem,så man skal bare stå på sitt for ALLE har helt forskjellig smerteterskel og måte å takle smerte..min måte var tydeligvis å «late som alt er bra» og snakke så lenge det lot seg gjøre,noe som da ble feiltolket som jeg ikke hadde vondt/var i aktiv fødsel,selvom riene var regelmessig..pga vannavgang og infeksjonsfare kunne de ikke måle..Men sitter fortsatt igjen med en super fødselsopplevelse og barselhotellet var bra!
Vi var 3netter på hotellet for jeg stresset litt med amming og følte meg bare ikke helt klar for å dra hjem etter 2dager,siden jeg var førstegangsfødende var det ikke noe problem at vi fikk bli en ekstra natt,selvom dette var i «høysesong»på sykehuset..var veldig fornøyd med det!i ettertid har jeg funnet ut at for min del ville det kanskje vært litt roligere å være hjemme litt før for var veldig deilig å komme hjem til sitt eget og spise vanlig mat osv..men der og da var alt så nytt og glad jeg fikk bli.de hadde et info møte etter fødsel og litt om tiden etterpå/amming,fikk hjelp til å bade babyen og info om stell,barnelege kom og tok undersøkelse og føllingsprøve eller hva det heter,så følte tiden raste av sted..ellers fikk vi ha besøk av besteforeldrene når vi ville!Vi kunne nok vært litt mer å slappet av på rommet og heller sagt nei til infomøte,men best å ta det som det kommer for har hørt noen med helt annen opplevelse som«kjeder» seg på barsel..men da dette var vår første så stresset vi litt rundt,men følte oss så trygge og godt tatt vare på!Hvor lenge var du på hotellet? Jeg har ikke født før, og føler meg helt totalt grønn, hehe. Men merker at jeg allerede stresser litt mtp. at jeg ikke vil bli sendt hjem umiddelbart, og gjerne vil ha mannen min rundt meg og litt fred og ro også... Aner ikke hva som er vanlig eller hva man kan forvente, jeg?
Vi var 3netter på hotellet for jeg stresset litt med amming og følte meg bare ikke helt klar for å dra hjem etter 2dager,siden jeg var førstegangsfødende var det ikke noe problem at vi fikk bli en ekstra natt,selvom dette var i «høysesong»på sykehuset..var veldig fornøyd med det!i ettertid har jeg funnet ut at for min del ville det kanskje vært litt roligere å være hjemme litt før for var veldig deilig å komme hjem til sitt eget og spise vanlig mat osv..men der og da var alt så nytt og glad jeg fikk bli.de hadde et info møte etter fødsel og litt om tiden etterpå/amming,fikk hjelp til å bade babyen og info om stell,barnelege kom og tok undersøkelse og føllingsprøve eller hva det heter,så følte tiden raste av sted..ellers fikk vi ha besøk av besteforeldrene når vi ville!Vi kunne nok vært litt mer å slappet av på rommet og heller sagt nei til infomøte,men best å ta det som det kommer for har hørt noen med helt annen opplevelse som«kjeder» seg på barsel..men da dette var vår første så stresset vi litt rundt,men følte oss så trygge og godt tatt vare på!
Eneste jeg vet er at vi kommer til å takke nei til besøk på sykehuset på forhånd - og så om vi ombestemmer oss og finner ut at det hadde vært greit med besøk, så får vi heller gi beskjed og si at folk får komme om de ønsker
Jeg fødte på Ahus i 2015(August),fikk ekstra oppfølging pga høy bmi med flere ul.veldig fornøyd etter hver ul og det var rutine der med ekstra ul,så følte meg veldig trygg og alt var i orden hver gang!Hadde en super fødselsopplevelse til slutt på tross at jeg ble sendt hjem i aktiv fødsel(de mente da jeg ikke skulle klart å snakke under riene),kom tilbake etter 8 timer med 6cm og fikk en fantastisk jordmor etter vaktskifte og fikk badekar som jeg ønsket..alle var veldig profesjonelle og hyggelige!møtte jordmor som sendte meg hjem tidligere neste morgen med «nybakt baby»,da fikk hun nok litt sjokk for at jeg hadde født,med tanke på hun ga meg ny tid for sjekk den formiddagen..men alle kan gjøre «feil»å sende noen hjem,så man skal bare stå på sitt for ALLE har helt forskjellig smerteterskel og måte å takle smerte..min måte var tydeligvis å «late som alt er bra» og snakke så lenge det lot seg gjøre,noe som da ble feiltolket som jeg ikke hadde vondt/var i aktiv fødsel,selvom riene var regelmessig..pga vannavgang og infeksjonsfare kunne de ikke måle..Men sitter fortsatt igjen med en super fødselsopplevelse og barselhotellet var bra!
Hei!er faktisk litt usikker,for jeg fikk bare beskjed etter første OUL på ahus at jeg skulle til ekstra ul pga bmi og fikk ny time hver gang jeg var der,tror det var 4-6ul jeg hadde!ville ringt dem å hørt!Hvordan får man denne ekstra oppfølgingen? Må legen kontakte dem?
Heia
Tenkte bare å tipse deg om denne her: Fødesteder i Norge
Å, supert, takk, har fått lest igjennom hele tråden om A-hus nå, masse nyttig info