Erfaring med 3-hjuls vogn?

LillyMom

Gift med forumet
*MIA*
Vi som prøver :)
Oktoberlykke 2019
Noen med erfaring fra barnevogn med 3 hjul? Negative/positive?

Jeg vurderer det, men ikke til terreng/snø. Der har vi en annen vogn :happy:
 
Ja vi har vogn med 3 hjul, og jeg er veldig fornøyd. Syns ikke den er mindre stabil enn en vogn med 4 hjul :)
 
Hadde en tfk vogn og den var jeg veldig fornøyd med. Veldig romselig sportsdel med tanke på vogn pose og det er helt flat ligge stilling på den. Veldig godt at bremsen var på håndtaket også syns jeg. Vurderer tfk igjen eller emmaljunga nxt90.
 
Jeg har en babyjogger city elite, har til gode å prøve den med bagdelen, men synes det fungerer godt. Hadde ikke svingbare hjul på den første vognen vår, så uansett e det et must altså!

Over høye brøytekanter synes jeg fire hjul var best, og hvis jeg må gå veldig skrått i terrenget (ikke opp og ned men side), synes jeg nok den er bittelitt vanskeligere å kontrollere enn fire hjul, men det er ikke så ofte en har slikt terreng, da..
 
Har mye erfaring med ulike vogner da jeg jobber i barnehage. Syns vogn med 3 hjul definitivt er best! Myyyye bedre svingradius og bevegelighet. Det er bare tull at de ikke er stabile nok. Man skal jo ikke kjøre rally med dem!

Favoritten så langt er babyjogger city elite, og den har jeg nettopp kjøpt til min baby :)
 
Har hatt TFK adventure, hadde valgt det på nytt om den hadde lengre kalesje. Men er kjempe fornøyd, tilogmed hatt den med på fjelltur:p bytta til den fra emmaljunga!

Edit; rettet skriveleif.
 
Så bra å høre positive ting :) Har veldig lyst på Mountain Buggy Urban Jungle, da liggedelen man kan kjøpe ekstra kan være sportsdel vendt mot mor en ekstra tid :)
 
Jeg er veldig fornøyd med vogn med 3 hjul:) hatt flere forskjellige babyjoggere siste årene, og er det vi kommer til å bruke nå og:)

Går masse turer med vogn, og de er lett å trille:)
 
Sniker fra prøve forumet :p
Men til nr1 har vi babyjogger city mini gt. Fornøyd med den :) kommer nok til å kjøbe bagdel når vi en gang får nr2.

Veninner skryter også av babyjogger city elite, men den er ganske brei over bakhjula.
 
Sniker fra prøve forumet :p
Men til nr1 har vi babyjogger city mini gt. Fornøyd med den :) kommer nok til å kjøbe bagdel når vi en gang får nr2.

Veninner skryter også av babyjogger city elite, men den er ganske brei over bakhjula.
Jeg syns City Elite er litt høy... :hilarious: selv er jeg 172, men akkurat den syns jeg var høy. Har en City mini, dessverre ikke GT, da den kom på markedet rett etterpå. Kommer til å bruke den fortsatt også :happy: Hvordan går det med dere forresten? Du hørte jo til her :Heartred
 
Vi er veldig fornøyd med City Elite :) Er kun den vogna vi har hatt så langt, men hadde vurdert en vogn med fire hjul (svingbare foran) om vi skulle ha ny.
 
Vi byttet fra Emmaljunga edge duo til babyjogger city elite og angrer ikke ett sekund.
Enklere å manøvrere i de fleste terreng, superlett og tar lite plass :D
 
Har bra erfaringer med 3hjulinger fra jobb i bhg og fra butikk hvor vi selger vogner. Det eneste jeg personlig synes er negativt med de er eventuelt at sittedelen blir stor når de er helt små, og at de ikke kan snus mot deg. Men som hun over sier så blir det «problemet» løst om du velger TFK med en multi x bag. Den er ganske genial, du har en bag som gjøres om til en sittedel til minsten slik at han/hun i en periode kan sitte i den mot deg frem til den vokser ut av den. Om jeg ikke husker feil varer denne til ca 15 kilo, altså omtrent det samme som Stokke og bugaboo sin sittedel gjør, så det er jo da en stor bonus å få en sittedel til som varer il 34 kilo etter dette igjen. Sånn sett en vogn som varer lengre. TFK er veldig stødig, har sjeldent noe feil med seg og er god å kjøre. :) pluss med håndbrems, minus at den ikke har et-hånds-sammenslåing slik som BJ. :)
 
Har bra erfaringer med 3hjulinger fra jobb i bhg og fra butikk hvor vi selger vogner. Det eneste jeg personlig synes er negativt med de er eventuelt at sittedelen blir stor når de er helt små, og at de ikke kan snus mot deg. Men som hun over sier så blir det «problemet» løst om du velger TFK med en multi x bag. Den er ganske genial, du har en bag som gjøres om til en sittedel til minsten slik at han/hun i en periode kan sitte i den mot deg frem til den vokser ut av den. Om jeg ikke husker feil varer denne til ca 15 kilo, altså omtrent det samme som Stokke og bugaboo sin sittedel gjør, så det er jo da en stor bonus å få en sittedel til som varer il 34 kilo etter dette igjen. Sånn sett en vogn som varer lengre. TFK er veldig stødig, har sjeldent noe feil med seg og er god å kjøre. :) pluss med håndbrems, minus at den ikke har et-hånds-sammenslåing slik som BJ. :)
Det er derfor jeg har landet på Mountain Buggy sin, da den har en hånds sammenslåing, og er mye mindre sammenslått enn de andre :)
 
Jeg syns City Elite er litt høy... :hilarious: selv er jeg 172, men akkurat den syns jeg var høy. Har en City mini, dessverre ikke GT, da den kom på markedet rett etterpå. Kommer til å bruke den fortsatt også :happy: Hvordan går det med dere forresten? Du hørte jo til her :Heartred

Så koselig at du husker meg :)
Jo, det går greit nå. Har sørget "ferdig" og velger å være åpen om det, og det hjelper.

Er på første skikkelige syklus etter aborten nå, så håper dette går veien:)
 
Så koselig at du husker meg :)
Jo, det går greit nå. Har sørget "ferdig" og velger å være åpen om det, og det hjelper.

Er på første skikkelige syklus etter aborten nå, så håper dette går veien:)
Så bra at dere er åpne, jeg tror det må hjelpe masse :Heartred Masse lykke til med prøvingen :) Håper spira sitter snart - og blir! :Heartred
 
Superfornøyd med Babyjogget City Elite - både med bagdel og sportsdel. Jeg synes sportsdelen på Elite er bedre enn på city mini GT (vi har begge) når barnet er sånn 1,5 år ish og utover fordi den gir bedre støtte for soving.

Ellers synes jeg at City Elite er langt mer stabil på brøytekanter og fortauskanter enn en vogn med fire hjul (vi har hatt city select lux søskenvogn med 4 hjul). Kanskje eneste stedet hvor 4 (faste) hjul kan lønne seg er på skogstier.
 
Back
Topp