Erfaring med å settes i gang?

mamlala

Glad i forumet
Assistert-jentene
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Augustbarna2024
Er det noen som har erfaring med å settes i gang?

Pga komplikasjoner ved forrige fødsel ønsker legen at jeg settes i gang i uke 38/39 (alt etter hvordan ting står til). Skal til samtale om det neste uke så lurte på om noen her kan dele sine erfaringer med å settes i gang.
 
Er det noen som har erfaring med å settes i gang?

Pga komplikasjoner ved forrige fødsel ønsker legen at jeg settes i gang i uke 38/39 (alt etter hvordan ting står til). Skal til samtale om det neste uke så lurte på om noen her kan dele sine erfaringer med å settes i gang.

Sniker

Andregangsfødende ble jeg satt igang 38+1 med ballong. Fikk vonde maserier som ikke ga mye effekt så fikk smertestillende og sovetablett for å sove.

Etter 24t var ballongen på vei, så da ble den dratt ut. Hadde da fått rier og konstantert aktiv fødsel ca 28t etter ballong ble satt inn.
Var i aktiv fødsel i 18 timer og babyen ble tatt med sugekopp (utdrivingen hadde nok gått raskere om mitt første barn hadde vært større, hun var ikke fullbåren så dette var første "store" baby som skulle ut).
Hadde 1 cm åpning da jeg ble satt igang, ikke veldig moden.

Lykke til, det er like mange ulike opplevelser på igangsetting som det er folk, så din opplevelse kan bli noe helt annet enn min.
 
Jeg ble igangsatt i 2018, som førstegangsfødende pga vekstavvik. Jeg fikk satt inn modningspille vaginalt på kvelden, og innlagt på barselhotellet. Jeg var ikke noe moden.
Riene begynte i 5 tiden på morgenen.
Fikk ny pille etter noen timer på føden den morgenen. Klyster ble også satt i forsøk på å få mer aktiv fødsel.
Rundt 1500 hadde jeg ikke mer enn 5cm åpning, så epidural ble satt da jeg var tom for krefter.
Kl 1710 ble datteren min født, så det gikk fort etter epidural ble satt :p

Alt i alt hadde jeg en grei opplevelse med å bli igangsatt, men riene var heftige.
Ble kun brukt modningspiller på meg.
 
Ble igangsatt på maks overtid. Satte ballong og dro hjem igjen. Skulle komme tilbake da den datt ut. 5 timer senere satt den bom fast, men riene hadde starta så dro inn igjen. Visste seg at ballongen hadde sklidd inn/bak og hadde 4cm åpning. Vannet ble tatt 5 timer senere og riene tok seg opp veldig. 6 timer fulgte som jeg husker veldig lite av før epidural ble satt. Yttligere 4 timer før pressing i 15 min.
Håper virkelig å slippe igangsetting denne gangen og at kroppen kan klare å sette seg i gang selv.
 
Sniker
Ble satt igang som førstegangs pga vekstavvik.
Fikk satt inn hormontråd ca kl 12 på en tirsdag, gikk med den hele dagen uten å kjenne noe særlig, i 7 tiden begynte jeg å få endel maserier, ikke direkte vonde mer ubehagelige. Fikk klyster, men etter et par timer hadde ikke riene blitt sterkere bare blitt hyppigere så de tok ut hormontråden da de ikke virket på modningen bare stresset barnet og håpet kroppen jobbet videre selv.
La oss til å sove og skjedde ingenting den natten. Neste morgen var det ingen fremgang, så fikk ny hormontråd, gikk med denne hele dagen uten å kjenne noen ting, 8/halv 9 på kvelden justerte de på tråden når hun skulle kjenne om det var mer åpning (det var det ikke) men tror dette fungerte som litt stripping. Skulle ha en måling før vurdering om de skulle prøve ta vannet, da begynte det komme mer rier, ikke veldig ille men tok tak. Disse fungerte på åpningen så de kunne ta vannet ca kl 9. Baby var ute 22.50
Veldig intens de ca 50 min før pressingen startet, pressningen gikk normalt og var mye likere.
Veldig intens fødsel når det sto på, men håper jeg får en slik fødsel igjen da du ikke rekker å bli sliten med 2 timer smerter :rolleyes:
 
Jeg ble igangsatt i 2018, som førstegangsfødende pga vekstavvik. Jeg fikk satt inn modningspille vaginalt på kvelden, og innlagt på barselhotellet. Jeg var ikke noe moden.
Riene begynte i 5 tiden på morgenen.
Fikk ny pille etter noen timer på føden den morgenen. Klyster ble også satt i forsøk på å få mer aktiv fødsel.
Rundt 1500 hadde jeg ikke mer enn 5cm åpning, så epidural ble satt da jeg var tom for krefter.
Kl 1710 ble datteren min født, så det gikk fort etter epidural ble satt :p

Alt i alt hadde jeg en grei opplevelse med å bli igangsatt, men riene var heftige.
Ble kun brukt modningspiller på meg.

Dette kunne vært min historie :joyful: Jeg hadde en veldig lik opplevelse med mitt barn nr 2. :happy:
 
Jeg ble satt i gang med ballong(er) først. Da var jeg på 7. dag over termin. Denne nøs jeg ut ved midnatt hjemme og da kom slimproppen. Så dro vi inn til sykehuset på formiddagen og jeg fikk hormontampong satt inn. Etter ca 11 timer med denne gikk vannet og da gikk fødselen veldig raskt. Fra vannet gikk var han ute på ca 2 t. Det var en positiv opplevelse alt i alt men det er sjokk for kroppen når åpningen skal gå så raskt så det håper jeg å slippe denne gangen, med eller uten igangsetting :)
 
Snike. Eg blei satt i gang med ballong søndagen. Hadde den til mandag morgen, dei måtte ta den ut. Ingen tegn til modning då heller. Fekk riestimulerande tabelett kvar dag tom onsdag kveld. Gjekk med konstant rier i 3 dager:wtf: natt til torsdag gjekk vatnet, låg med kraftige rier på fødestua heile natta og heile dagen til kl 16. Då bestemte dei seg for å ta ks, siden bebi ikkje kom ut og hjerneaktiviteten sank. Min opplevelse av det heila var ikkje positiv og eg vart altså så sliten av det... :( fekk jo infeksjon i etterkant sia alle var oppi Hufsa heile tida med tabeletter osv... ser at det er veldig få her så har hatt sånn opplevelse og at etter ballongen har dåtte ut så har det meste gått greit. Men det finns dessverre langdryge historier som min ;) derfor er eg veldig redd for å bli satt i gang denne gangen også. Kroppane våre er forskjellige, så sikker på at du får ein bedre opplevelse enn meg :)
 
Jeg ble satt i gang 11 dager på overtid med første. Først ballong som ikke ga noe resultat, dagen etter fikk jeg en modningspille rundt kl. 13/14. Fikk rier en time etter dette, og gutten var ute kl. 18.00. Gikk veldig fort, men var en veldig trygg og fin opplevelse :)
 
Back
Topp