Erfaring med å operere ut visdomstenner??

Fru_HaLa

Elsker forumet
Er det noen som har fått operert ut visdomstenner hos tannlege???
Har time på torsdag i neste uke..[:(]
Må fjerne litt av beinet også!
Hjelpe meg.. Men det skal bli digg og bli kvitt tannpinen[:)]

Regner med at det kjennes etterpå, ja...
Fikk trekt den ene på torsdag, og er øm ennå..

Heisann!!!

gjort det 3 ganger jeg [;)]

var hos en tannlege som jobba på sykehuset i tilegg da.

masse bedøvelse gjorde at jeg ikke kjente et pøkk mens han holte på, å det skal heller ikke kjennes mens de driver på....

unnagjort på en halvtime tenker jeg, derav 15min for å få bedøvelsen til å virke.

blei jo knallhoven etterpå da, og blå, pluss jeg fikk ikke til å gape på noen dager....... litt vondt i ettertid, men ikke sånn at jeg ble redd for å gjøre det igjen i grunn. helt ok liksom.

en av gangene måtte jeg tilbake på kontroll å ta ut en sånn slags bomullsrems som var lagt i hullet da, var vel nedi det. men det var gjort på to min (lukta jo ikke roser da den tingen etter ei uke, men men) så har positive erfaringer jeg.

skal ta den siste og, men der slipper jeg å fjerne bein da, å det er kjekt.

tok ei goood uke før kinnet mitt slutta å se ut som en boxer da, det var vel egentlig det verste *ler* ikke så veldig søt neiii[:D]

Har ikke erfaring enda, men har fått time for å gjøre det i begynnelsen av mars![&:]

Takk for svar!
*dytter for å se om det er flere*

Har også enorm tannlegeskrekk..
Men nå har jeg mota meg opp til totalrenovering av tennene. (Er litt stolt av meg selv!)
Det blir dyrt, men mamman min skulle låne meg pengene[:)]
Overslaget kom på mellom 15 og 20 tusen...
Var vist MYE og ta fatt i der..[&:]

Går sikkert bra. Gruer meg mest til borringa i de andre tennene...[:(]

sambo har operert bort 3 visdomstenner.. trekt to og operert èn da.. holdt på i nesten 2 timer med den tanna som måtte opereres ut.. den satt så godt fast, at dem måtte være ganske så voldsomme.. kjeven hans fikk en voldsom trøkk, og han brukte paralgin forte i 3-4 uker etterpå.. da var han litt over 20 år, og opparbeidet seg en solid tannlegeskrekk.. i forrige uke kom han seg til tannlege igjen, kanskje 10år siden sist, og det ble ikke billig å ordne alt som hadde skjedd der inni på di årene.. 25000+++ måtte han regne med..[:'(][8|]

Opererte ut begge nede, hadde ikke vondt i det hele  tatt... Litt ubehagelig under og etter bare, men jeg forventet å få skikkelig vondt, det var det andre sa, så det er nok ganske individuelt... Men jeg dro rett  på jobb etterpå [:D] 

Jeg fikk brev fra sykehuse igår om at jeg hadde fått time neste torsdag for å få de fjernet. gruer meg så sinnsykt, gruet meg ikke noe til å føde, men det her gruer jeg meg så sinnsykt til[&:]
Noen som vet hvor mye det ca koster da?

ORIGINAL: Siljete

Jeg fikk brev fra sykehuse igår om at jeg hadde fått time neste torsdag for å få de fjernet. gruer meg så sinnsykt, gruet meg ikke noe til å føde, men det her gruer jeg meg så sinnsykt til[&:]

Samme her.
Kunne født 100 unger hvis jeg hadde sluppet tannlege..
Fikk trekt en visdomstann på torsdag. Betalte 680,- + bedøvelse og "hygienetiltak"
Er sikkert dyrere med operasjon..

ORIGINAL: Bymusa

du får tilbake ganske mye av trygdekontoret etterpå, så prisen på å operere de ut ble ikke så galen alt i alt. Men husker ikke beløpet akkurat nå.

Nå trekker de det fra hos tannlegen. Slik at man slipper å legge ut for det man får refundert[:)]

ORIGINAL: HaLa

du får tilbake ganske mye av trygdekontoret etterpå, så prisen på å operere de ut ble ikke så galen alt i alt. Men husker ikke beløpet akkurat nå.

Nå trekker de det fra hos tannlegen. Slik at man slipper å legge ut for det man får refundert[:)]

det er jo kjempebra

Jepp! Nytt fra i år sa tannlegen[:)]

Jeg har gjort det.., var ikke så vondt når jeg var hos tannlegen, bare litt ubehagelig med alle lydene,..

Men det er vondt etterpå, heldigvis fikk jeg masse smertestillende..;) Såg ut som en hamster, hovnet opp, så måtte gå på anitbiotika..

Men det er verdt det, greit å få di ut..

Operert ut tre stk...en gjenstår[&:][&:]
Er jævlig når det står på og dagene etter, menheldigvis får du sterke smertestillende etterpå og etter noen uker så er det glemt og du er kvitt problemet [;)]

Er verdt det!!

Back
Topp