Erfaring med å introdusere smokk tidlig?

Zeena

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Snuppa er 8 dager og jeg vurderer å prøve smokk på slitsomme netter. Ammingen går fint, hun har god teknikk og legger på seg. Utfordringen er nattamming i 7-8 timer i strekk. Verken jeg eller puppene mine tåler det i lengden. Og sååå sulten kan hun ikke være. Hun roet seg fint i natt når hun fikk sutte på fingeren min, så jeg tenkte at hun er klar for snokk (kun på natta og etter langvarig amming).

Noen lignende erfaringer?

Ga når han var 2 uker. Ammingen var inne godt etablert heller. Hadde så spreng at han ikke fikk tak og bare kavet. Og at han hele tiden måtte suge gjorde ikke overproduksjonen noe bedre heller. Så når han fikk smokk ble alt mye bedre og produksjonen roet seg så mye at han fikk tak. Ringte også Ammehjelpen. Ho sa at jeg bare kunne gi. Men pass på økedøgn.

Ga når han var 2 uker. Ammingen var inne godt etablert heller. Hadde så spreng at han ikke fikk tak og bare kavet. Og at han hele tiden måtte suge gjorde ikke overproduksjonen noe bedre heller. Så når han fikk smokk ble alt mye bedre og produksjonen roet seg så mye at han fikk tak. Ringte også Ammehjelpen. Ho sa at jeg bare kunne gi. Men pass på økedøgn.
Takk for svar! :) Ja, skal passe på og vil ikke bruke det på dagen (enda).. men 8 timer suging er for mye for puppene mine.. hehe. Blir det en lignende natt tenkte jeg å amme hver time/annen hver og heller få litt avlastning i mellom. Vi får prøve oss fram.

Lillebror fikk sutta når han var tre dager gammel, i tillegg fikk han flaske innimellom frem til melka kom i gang etter ei uke. For oss har det gått bra og ikke gådt utover amming og sugeteknikk.
Unge som henger i puppen hele tiden er utrolig slitsomt og da er det veldig greit om dem tar smokk. Storesøster hadde veldig sugebehov og ville henge i puppen hele tiden da hun var baby.
Så jeg ville prøvd å gitt smokk, slik at du og puppene får hvilt dere litt.

Jeg hadde ikke nølt med å gi smokk! Begge mine barn fikk det nesten med en gang, og den minste fikk smokk rett etter fødsel på nyfødtintensiven. Ingen problemer med amming. Har hørt om flere som har ventet "for lenge", og da ville ikke babyen ha smokken.

Ga smokk første dagen jeg :p men så var ammingen perfekt fra første minutt så såg ikke helt grunnen til å ikke gi :)

Gi smokk!
Yngste fikk allerede på barsel i perioder ;-)

Eldste ventet jeg to uker med, men 8 dager tenker jeg er helt fint når du bare tenker å bruke på natta :-)

Prøvde fra hun var 1 uke gammel, men hun bare brakk seg. Fikk henne til å ta den fra hun var 4-5 uker. Men i starten var det mye pes med det også, for hun ble illsint når hun mistet den. Og det skjedde ofte!

Back
Topp