Erfaring med å gifte seg på tinghuset uten stor fest

KK88

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Ikke helt babyrelatert men jeg prøver lykken å spør
Vi har jammen meg bestemt oss for å være crazy å gifte oss på tinghuset før termin. Det blir oss og to forlovere.
Jeg skal ha en sommerkjole, og han lys dress.. Så skal vi spist ute, samme med forloverne våre.
Vi tenker å ha en markering av bryllupet samtidig med dåpen . Ikke noen stor fest, men med flere venner og familie en vi ville hatt med bare en dåp. Ser for meg vanlig dåpspyntet bord, for det er jo baby som er i fokus her. Men hva som skal symbolisere at vi har giftet oss vet jeg ikke, men kanskje noen av dere har forslag?

Jeg lurer på om det er noen som har gjort det samme selv eller har en formeing om vi burde gjort noe mer utav det. Jeg tenker på fotograf, brudebukett o.l

Bryllupskakeskjæring sammen!

Vi giftet oss på tinghuset. Kun forlovere var med. Spiste koldtbord med nærmeste familie på hotellet etterpå (16 stk). Tok bilder og hadde hvit kjole/dress og hadde bukett og bryllupskake. Fire år siden.

En fin dag, og har ikke angret så mye på det.... Ingen av båre søsken og foreldre er gift i kirka, men var usikker. Hadde hatt litt lyst til det, men hadde nok blitt færre gjester da.

Skal ha dåp i kirka da! Det er viktig for meg! :)

Vi giftet oss på tinghuset. Kun forlovere var med. Spiste koldtbord med nærmeste familie på hotellet etterpå (16 stk). Tok bilder og hadde hvit kjole/dress og hadde bukett og bryllupskake. Fire år siden.

En fin dag, og har ikke angret så mye på det.... Ingen av båre søsken og foreldre er gift i kirka, men var usikker. Hadde hatt litt lyst til det, men hadde nok blitt færre gjester da.

Skal ha dåp i kirka da! Det er viktig for meg! :)
Vi skal også ha dåp i kirken. Vi synest også dette er gift. Hadde helst villet gifte meg i kirken også, men når ci bare skal ga det så lite så mulig føler jeg det blir rart å være 4 stk i kirken.

Takk for svar:)

Vi var i kombinert bryllup og dåp for noen år siden. Da var vi invitert i dåp, men da sermonien startet, kom foreldrene inn brydepyntet og til brudemarsj. Ble en flott dag!
Kunne dere hørt med kirken der dere skal ha dåp om muligheten for å kombinere det med en velsignelse av dere i kirken? Da blir det jo fort at dere får en egen seremoni. Hvis kirken har kapasitet til det.
Jeg synes det er flott å kombinere barnedåp med bryllupsfest, evt velsignelse. Vakkert å feire kjærlighet og det nye livet samtidig!

Ikke gjør det hemmelig for foreldre. De vil bli så skuffet.

Bukket lager du enkelt selv og flott.
Se bildet. Min mann kjøpte en orkide 2 grener til 69kr samt 4 pakker roser på rema1000. 79kr pakken.2016-06-27 10.43.57.jpg
Trengte litt grønn bast i tillegg til å surre buketten.
Buketten består av 18-20 roser + 2 stilker orkideer.
De resterende roser ca 20-22 stk ble brukt til å pynte bordene.

Sniker fra desember16

Har flere vennepar som giftet seg i kirka under dåpen, der kun forloverene viste om dette på forhånd :) det virker utrolig enkelt og koselig!

Se bildet. Min mann kjøpte en orkide 2 grener til 69kr samt 4 pakker roser på rema1000. 79kr pakken.Vis vedlegget 184415
Så fin bukett. Kjekt å lage bukett. Tror kanskje jeg også vill det.

Se bildet. Min mann kjøpte en orkide 2 grener til 69kr samt 4 pakker roser på rema1000. 79kr pakken.Vis vedlegget 184415
Både foreldre og venner får vite om dette på forhånd. Har ikke fortelt noen enda, da jeg gruer meg så veldig til mine venners reaksjon. Har valgt min svigerinne som forlover, og tror flere av mine venniner føler seg "forann" i køen til å være forlovere.

Vi var i kombinert bryllup og dåp for noen år siden. Da var vi invitert i dåp, men da sermonien startet, kom foreldrene inn brydepyntet og til brudemarsj. Ble en flott dag!
Kunne dere hørt med kirken der dere skal ha dåp om muligheten for å kombinere det med en velsignelse av dere i kirken? Da blir det jo fort at dere får en egen seremoni. Hvis kirken har kapasitet til det.
Jeg synes det er flott å kombinere barnedåp med bryllupsfest, evt velsignelse. Vakkert å feire kjærlighet og det nye livet samtidig!
Vi hadde jo ikke tenk å bruke så mye penger på bryllup derfor tinghus. Når jeg tenker kirkebryllup ser jeg for meg stor flott kjole, sangere og musikkere i kirken. Stor fest med nesten 100 innviterte, 3 retters middag og ja full pakke.
Da dette ikke lar seg gjøre økonomisk velger jeg heller tinghus. Så slipper jeg å tenke på alt som kunne vært gjort anderledes om du forstår.
Jeg er nokk veldig sær på dette her. Hehe.
Men vi skal uansett feire kjærligheten på dåpsdagen. For som du sier. Det er vakkertå feire kjærligheten sammen med familien og de vi er glade iTusen takk for svar
:)

Vi tok innersvingen på dåpsgjestene våre i 2014 når vi døpte jenta vår :p
Vi døpte først, og plutselig etter alle bilder var tatt var mannen min, og jeg borte og kom opp kirkegulvet til mendelsons ❤️
Hånd i hånd. Ingen utenom forlovere viste noe på forhånd, og det var dåpsbarnet vårt som var i fokus etter dette :D
Jeg hadde ikke brudebukett eller brudekjole. Jeg hadde finkjole som var lett, og amme i og mannen min hadde en flott ny dyr dress for anledningen. Også hadde vi ring påsettelse. Var mange rørte tårer, og full positiv overraskelse for gjestene. De var så utrolig glade på våre vegner. :D ❤️Vi angrer ikke på vårt valg ❤️ En fin økonomisk løsning :D

Vi hadde jo ikke tenk å bruke så mye penger på bryllup derfor tinghus. Når jeg tenker kirkebryllup ser jeg for meg stor flott kjole, sangere og musikkere i kirken. Stor fest med nesten 100 innviterte, 3 retters middag og ja full pakke.
Da dette ikke lar seg gjøre økonomisk velger jeg heller tinghus. Så slipper jeg å tenke på alt som kunne vært gjort anderledes om du forstår.
Jeg er nokk veldig sær på dette her. Hehe.
Men vi skal uansett feire kjærligheten på dåpsdagen. For som du sier. Det er vakkertå feire kjærligheten sammen med familien og de vi er glade iTusen takk for svar
:)
Jeg skjønte at du ikke ville ha en så stor fest. Den dåpen vi var i, var med bare de nærmeste, i en liten gammel kirke og selskapet som et normalt dåpsselskap. Den eneste forskjellen var at barnets mor var i hvit kjole, men det kan man jo gjøre som man vil med.
Du skrev at du gjerne skulle ha giftet deg i kirka, men uten at det ble så stort, derfor foreslo jeg at dere hørte om muligheten for velsignelse. Da gifter dere dere på tinghuset og blir bedt for i kirken senere, f.eks samtidig med dåpen.

Back
Topp