Erfaring med å bli strippet

SN94

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Hvilke erfaringer har dere med å bli strippet? Hvor lang tid tok det før dere fødte? Skal til jordmor på tirsdag og er da 40+1. Tenkte å spør om hun kunne sjekke om jeg er moden og evt strippe meg.
 
6timer. Men jeg fikk klyster i tillegg, etter strippingen.
 
Oi, det gikk raskt. Håper på samme effekt som deg

De håpte på at det gikk raskt og - jeg var innlagt, og hvis ikke fødselen startet, så skulle de igangsette dagen etter.. lite fostervann :p
Var 38+2, og hadde ca 3 cm alt, så kan godt være at kroppen var klar til å føde uansett.
 
Ble strippet dagen etter termin. Ingen effekt på meg dessverre, så ble satt igang to dager etter termin grunnet mistanke om lite fostervann. Håper det har effekt på deg!:)
 
Ble strippet 40+5, null effekt, strippet igjen 41+6, umiddelbart lette rier og født 11t etterpå :)
 
Ble strippet på morgenen tre dager før termin. Fikk nesten umiddelbart maserier som varte hele dagen og natten før det tok seg opp på formiddagen. Fødte på kvelden. Jeg angret veldig for jeg var så sliten av x antall timer med maserier før fødselen kom skikkelig i gang at jeg gikk fullstendig tom for krefter.
 
Med nr 1 hadde det ingen effekt 2 og 10 dager over termin
Med 2 og 3 ble jeg strippet formiddag og ettermiddag å begge kom til på natta :)
 
Ble strippet på første overtidskontroll på sykehuset, og fikk beskjed om at vi mest sannsynlig kom til å føde i løpet av de neste dagene. Det skjedde ikke, var tilbake igjen på dag 11 overtid for igangsettelse. Så for min del hadde det ikke noe for seg, men syns heller ikke det var vondt så var jo verdt ett forsøk :happy:
 
Fødte tre uker før tiden med de to første. Ble strippet tre ganger (fra termin med tre dagers mellomrom) uten effekt med sistemann:wacky: da de tok vannet kom han rimelig raskt da ❤️❤️
 
Ble strippet 40+3, 40+5 gikk slimproppen, natt til 41+0 gikk vannet. Fødte med akutt ks 41+1!
 
Har dårlig erfaring, masse forferdelig vonde maserier som hadde null effekt, så når riene først kom av seg selv var jeg helt utmattet. Aldri igjen!
 
Ble strippet flereganger med nummer 1. nulleffekt, annet enn maserier.
 
Ble strippet på andre overtidskontroll, baby var ute 4 timer etterpå. Så veldig effektivt her!:happy:
 
Ble strippet på morgenen tre dager før termin. Fikk nesten umiddelbart maserier som varte hele dagen og natten før det tok seg opp på formiddagen. Fødte på kvelden. Jeg angret veldig for jeg var så sliten av x antall timer med maserier før fødselen kom skikkelig i gang at jeg gikk fullstendig tom for krefter.

Jeg har samme erfaring som deg, jeg fikk veldig plagsomme maserier etter stripping som varte i tre døgn før jeg var i aktiv fødsel. Så jeg var helt totalt utslitt og fødselen var derfor veldig tøff og langvarig. Neste gang skal jeg derfor ikke strippes!
 
Jeg har samme erfaring som deg, jeg fikk veldig plagsomme maserier etter stripping som varte i tre døgn før jeg var i aktiv fødsel. Så jeg var helt totalt utslitt og fødselen var derfor veldig tøff og langvarig. Neste gang skal jeg derfor ikke strippes!

huff 3 døgn hørtes ikke godt ut. Jeg måtte bæres fra prekestolen av jordmor og samboer, holdt kroppen oppe med armene for bena var så slitne at de kjentes ut som gelé, og over i sengen. Fikk epidural og det hjalp på å få fortgang i fødselen, det var akkurat som kroppen skjønte at nå ville jeg få nok overskudd til å presse ut babyen.
 
Hvordan gikk ser trådstarter?

Jeg ble strippa med 1.mann 5 dager over termin, hadde maserier i 3 døgn (spesielt på nettene) før en langvarig fødsel. Jeg var også utslitt når alt var over. Med nr 2 kom heldigvis før termin, men hadde de nevnt stripping hadde jeg takka fint NEJ. Blir heller ikke noe denne gangen heller.
 
Back
Topp