Erfaring i forhold til kommende storesøsken og å vite/ikke vite kjønn?

Coolann

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Marsboerne 20 18
Vi vil i utgangspunktet ikke vite kjønn. Men lurer litt på om det kan gjøre det lettere for jenta vår på 3 å forholde seg til en Gutt/jente i stedenfor en baby. Synes ikke det var et problem i fjor når vi ventet kommende storebror. Men hun forstår jo mer/ på en annen måte nå enn da. Noen som har erfaring de vil dele??

Ingen erfaring fra egne barn, men jeg har jo yngre søsken og visste aldri kjønn på dem før etter de ble født. Holdt på å forgå av nysgjerrighet til tider(dette var mer i 7-8årsalder), men jeg hadde ikke noe problem med å skjønne at det skulle komme baby. Tror uansett det ikke blir helt virkelig for mange barn før babyen er på utsiden. Hvis hun allerede er storesøster, skjønner hun nok konseptet med at der kommer en ny baby som skal flytte inn i huset. :)

Ingen erfaring fra egne barn, men jeg har jo yngre søsken og visste aldri kjønn på dem før etter de ble født. Holdt på å forgå av nysgjerrighet til tider(dette var mer i 7-8årsalder), men jeg hadde ikke noe problem med å skjønne at det skulle komme baby. Tror uansett det ikke blir helt virkelig for mange barn før babyen er på utsiden. Hvis hun allerede er storesøster, skjønner hun nok konseptet med at der kommer en ny baby som skal flytte inn i huset. :)
Er litt forskjell på en 3 åring og en 7-8 åring. Ser bare forskjellen fra hun var 2 og skulle bli storesøster første gang. Hun forstår at det kommer en til.

Vi forteller alt til vår sønn som fyller 3 straks. Han er veldig opptatt av "bibi". Vi ønsker å vite kjønn, og kommer nok til å dele det med storebror <3

Er litt forskjell på en 3 åring og en 7-8 åring. Ser bare forskjellen fra hun var 2 og skulle bli storesøster første gang. Hun forstår at det kommer en til.

Altså dere bestemmer jo selv om dere vil vite kjønnet eller ikke :) kan godt hende at det er lettere for henne om hun vet kjønn, samtidig har man ikke hatt mulighet til å vite kjønn i såå mange år heller, og da klarte vel også eldre søsken å forholde seg til babyen. Jeg tenker at dette er helt deres valg :) det skjer ikke ofte, men en gang i blant får man forsåvidt med vite feil kjønn, vet til og med om noen som har fått vite gutt ved flere ul, og ut kom ei jente. Eldre søsken klarer jo helt sikkert å omstille seg til det, men det trenger man hvertfall ikke å bekymre seg for om man ikke vet kjønn :p

Back
Topp