Erfaring bilstolpose

Ønskerenlitentil

Forelsket i forumet
Noen som har erfaring med voksiposer til bilstol? Jeg hadde ikke dette til første barnet, da hun ble født på sommeren og derfor var over et halvt år på vinteren.

Nå har jeg termin heelt i slutten av oktober og lurer på om dette er nødvendig/praktisk å anskaffe eller ikke. Erfaringer? :)

Vi hadde en enfant mediumpose som vi har brukt både i bilstol og i vogn. Var veldig genialt. Være til og fra bil i div vær. Men vi erfarte at den ble for varm på selve bilturen (om den var lengre enn 15 min, selv om vi hadde den helt åpen).

Er i samme situasjon som deg, eldstejenten er Aprilbaby født rett før tidenes hetebølgesommer:)
Nå er termin midt i Oktober. Jeg er heldig og får låne Voksi bilpose av søsteren min, som hadde februarbaby sist.

Jeg tenker at det er et pluss å bare kunne lukke en pose over baby, og slippe å kle henne i tykke klær - det er jo anbefalt å ha selen tettest mot kroppen til barna, uten tykke lag.
Samtidig tenker jeg at eg godt teppe kanskje kunne gjort (nesten?) samme nytten. Forskjellen blir kanskje at posen er lunere under baby, ikke bare over:)
Kanskje spesielt godt om man har en bil som tar tid å bli varm, skal bruke bilsetet på vognunderstellet ute i handlegater e.l:)

Har kjøpt Voksi bilstolpose. Ingen erfaring, men den er i alle fall fin [emoji14]

Har easygrow bilstolpose fra sist. Sikkert ikke noe man må ha, men vi synes det var kjekt. Lett å åpne glidelåsen om det blir varmt i bilen, får selene tett på kroppen, behøver ikke kle på masse, lett å ta med baby i stolen inn og ut av bilen og klikke over på bilstoladapter på vogna uten å vekke sovende baby.

Vi brukte ikke bilstolpose på forrige som ble født i september, og savnet det aldri. Vi kjøpte en enkel dress på kapphal med hull til selen, og syntes det var mer enn nok. Til og med den kunne varme for mye selv med lite klær under, så for min del blir det nok mest sannsynlig ikke skikkelig bilstolpose denne gang heller :)

Jeg har voksibilstolpose fra første. Og synes den var kjempegod og kunne nok ikke vært foruten. Slipper å ha på babyen så mye klær i stolen, noe som også øker sikkerheten.

Vi hadde voksi bilstolpose til nr1 født i februar. Kun uteparkering. Da tar det tid å få varm bil. Pluss sikkerheten med selene nærme. Blir sånn nå også [emoji4]

Jeg har ingen erfaring, men svigermor kjøpte en voksi move bilstol pose til oss. Sikkert kjekt

Kjøpte voksi move bilstolpose til lillegutt, brukt den mye. Han ble født sept 16, absolutt verdt pengene. Kommer til å bruke den samme på mini i magen

Jeg hadde heller ikke det til eldste da vi ikke hadde bil og bilstolen nesten ikke ble brukt

Denne gangen har jeg kjøpt og vet det er ei god investering. Du slipper å ha på babyen så mye klær (da får du også selene tett til kroppen som øker sikkerheten) og man tar jo ofte stolen ut og inn av bil.

Takk for litt innspill! :) Høres jo ut som at mange har god erfaring. Vi har i utgangspunktet både garasje og vebasto på bilen. Så den kan varmes opp på forhånd. Jeg har alltid tenkt at det er litt unødvendig mtp at det må bli alt for varmt for babyen bare etter noen få minutter med kjøring. Men samtidig - denne gangen skal jeg levere eldstejenta i barnehage hver morgen. Da har jeg planer om å bare la mini sitte i bilstolen og bære med meg/sette den på vognunderstellet og ta med henne inn i barnehagen. Med voksipose fryser hun iallefall ikke når hun fraktes mellom hus-bil og barnehage-bil :) Slipper å kle på to unger et tonn med klær hver morgen! :)

Back
Topp