Erfaring av kvalme.

Snuppa81

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
Hei jenter! Gratulerer med den nye spiren. Jeg snek meg inn, for jeg hadde den kvalmen noen av dere har begynt å få, og tenkte å komme med noen tips.
 
jeg var kvalm helt til og med uke 20, men etter uke 15 var den mildere. Jeg var sykemeldt, kastet opp og brakk meg mye. Hadde alltid tørr kjeks ved nattbordet, Ritz klarte jeg ikke ble for søtsmak. men de som heter kapteinen som nesten ikke smaker noe. Jeg drakk litt vann og spiste en halv sånn før jeg sto opp.
 
Spis ofte, men lite, ikke bli sultne for da blir dere ekstra kvalme. Jeg hadde lyst på usunn mat og som min jordmor sa bare kos deg spis, for den lille tar bare pitte litt av næringen, og da bare det den trenger. det vikgtigste er at du som mamma får i deg mat. Så kebab og pizza gikk det mye av. Når man kommer lenger på vei da kan man bli sunnere for da tar fostret det meste.
 
For min del hjalp litt frisk luft, og å ha noe i munnen hele tiden..for den smaken og de smakene jeg fikk i munn av alt mulig ble jeg kvalm av.
 
Jeg spiste på natten også, for ellers ble jeg liggende duppe kvalm. yoghurt spiste jeg, epler.
 
Lykke til jenter, det er verdt det, og nyt heller svangerskapet når dere kommer lenger ut.
 
Ser nå jeg er 29 uker, og gått opp ca 11 kg, det er helt normalt og om du spiser usunt nå så blir det bedre etterhvert.
 
Back
Topp