Er xl synonymt med feit?

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
I tråden til hun som lette etter stingbikini,
var første kommentaren noe om at "en sexy bikini i størrelse xl?". (Det stod en sexy stringbikini i xl, som ikke handlet om størrelsen, bare jeg som tolket den feil, men resten av tråden var full av idiotkommentarer som handlet om at xl=overvektig, så poenget i tråden er jo det samme)

Altså, er det sånn at man tenker at de som bruker XL i klær er feit?
For det er jo slett ikke nødvendig. Om man er 180 høy er det nok nødvendig å bruke XL i det meste, og har du litt pupper og hofter i tillegg kan det til og med bli litt trangt i noen tilfeller, selv om man er aldri så stram og smekker.

Følte bare at jeg måtte si det. [8D]
(Jepp, jeg er en av disse som kommer til å bruke XL i klær selv når jeg har mistet all overvekt, for jeg er lang og formfull.)

For dere som ikke har skjønt det, det er sånn at omkretsen øker når lengden øker, så om man er 180 høy vil man som regel bruke større størrelse i klær enn en som er 155, og i tillegg er det store forskjeller på hvor mye former man har. Akkurat som at vekta kan være fra 45 til 80 + uten at man er feit, så kan man bruke xs til xl uten å være feit. Man kan ikke måle om noen er feit ut fra klesstørrelsen de bruker!

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Ikke i det hele tatt. Men i mange sine øyne er det desverre det. Brukerm man ikke størrelse 36, bør man helst holde seg innenfor. Virker slik noen ganger.

Og nei, jeg synes ikke det er noe bedre når hetsen går på de som er undervektige heller.

Men hvorfor skal en hetse noen da? Om noen er xxs eller 3xl, det er vel samma rakkern for andre??

Og nei, synes ikke folk som bruker xl er overvektige.

nei, men har man XL i bikinitruse, vi jeg tro man er overvektig...det har jo ikke noe med høyde å gjøre..??

Nei det syns jeg ikke!!!
Kan selv bruke xl i noen klær jeg, mens jeg bruker s-m til vanlig.

Ikke i det hele tatt. Men i mange sine øyne er det desverre det. Brukerm man ikke størrelse 36, bør man helst holde seg innenfor. Virker slik noen ganger.

Og nei, jeg synes ikke det er noe bedre når hetsen går på de som er undervektige heller.

Hehe, klart det ikke er greit å hetse undervektige heller.
Men at man forteller hvilken klesstørrelse man bruker er jo ikke noe grunnlag for å kunne si om man er feit eller tynn.
Det er sikkert folk som bruker xl som er overvektige, men det finnes helt sikkert også folk som bruker medium som er overvektige også, dersom de er veldig korte og spinkelt bygd, eller medium kan være en utrolig undervektig jente som er lang og kraftigere bygd.

Så det så. [8D]

Nei![:)]

Jeg er 1.70 høy, veier 70kg og er en xl [8|]

Nei, ikke i det hele tatt.

Var senest på fredag på en lokal klesbutikk her i bygda. Og der så jeg et aldri så lite plagg. Så ut som en small, men var XL...[8D]

ORIGINAL: Marlu

Ikke i det hele tatt...

Å være overvektig er heller ikke synonymt med usexy [;)]

ORIGINAL: heidu

nei, men har man XL i bikinitruse, vi jeg tro man er overvektig...det har jo ikke noe med høyde å gjøre..??

Hææ?? Man har mest sannsynlig bredere hofte og større rumpe når man er 1,80 enn når man er 1,50 [8|] Jeg bruker ofte XL i truse selv om jeg ikke er overvektig, fordi jeg liker at trusene ikke blir for små....

ORIGINAL: toneany

Hehe, klart det ikke er greit å hetse undervektige heller.
Men at man forteller hvilken klesstørrelse man bruker er jo ikke noe grunnlag for å kunne si om man er feit eller tynn.
Det er sikkert folk som bruker xl som er overvektige, men det finnes helt sikkert også folk som bruker medium som er overvektige også, dersom de er veldig korte og spinkelt bygd, eller medium kan være en utrolig undervektig jente som er lang og kraftigere bygd.

Så det så. [8D]

Jepp. Jeg er helt enig, er jo akkurat det jeg skrev i første setning[:)]

Hehe, ja jeg skjønte jo at du var enig, det var ikke kranglete at jeg fortsatte å skrive, jeg bare fortsatte "diskusjonen" liksom. [:D]

ORIGINAL: Belkin

Ikke i det hele tatt. Men i mange sine øyne er det desverre det. Bruker man ikke størrelse 36, bør man helst holde seg innenfor. Virker slik noen ganger.

Men hvorfor skal en hetse noen da? Om noen er xxs eller 3xl, det er vel samma rakkern for andre??

Nei, det kan du si..Jeg sier jo ikke at man skal hetse noen som helst, synes det er forkastelig både den ene og andre veien. Helt enig med deg jeg. La folk være i fred. Er det rart mange har dårlig selvbilde.

Nei, det er ikke rart i det helt tatt. Og forferdelig synd er det [:'(]
[:D]

ORIGINAL: tingeling1

ORIGINAL: heidu

Hææ?? Man har mest sannsynlig bredere hofte og større rumpe når man er 1,80 enn når man er 1,50 [8|] Jeg bruker ofte XL i truse selv om jeg ikke er overvektig, fordi jeg liker at trusene ikke blir for små....

Hahaha, klart høyden påvirker hvilken størrelse man bruker i truser. Omkretsen øker jo når høyden øker, i de fleste tilfellene. Og noen har mer hofter osv, uten å være feite.

Er jo ikke bare det at noen tror de er feite, men de kommenterer det jo fader meg å.. [8|] Var ikke akkurat som om hun spurte om hun kunne få lov til å gå på stranda i string bikini[:-]...

Det går faktisk ann å tenke seg om før man spytter ut med alt mulig rart...

Nå lyver du hi.

For deg er JEG som kom med den første kommentaren.

Og jeg skrev "en sexy STRINGbikini i XL?" Ikke en sexy bikini i XL som du så fint klarte å lire av deg at jeg skulle ha skrevet.

Jeg synes nemlig ikke at stringbikiner i sexy....

Men jeg synes at folk i bikini kan være sexy i størrelse XXL også jeg! Det kommer helt an på bikinien og personen.

Men stringbikini er ikke sexy i verken xs, s, m, l eller xl. I mine øyne.

Noen kan kle det bedre enn andre, men SEXY vil det aldri bli.

Back
Topp