Er visst snart juni baby på vei.

Snart_mor til3

August 2013
Inne og sniker på Juni og der er det ei som vannet gikk for over en uke siden. Helt vanvittig å tenke på. Juni er ikke så langt unna Aug. Selv om denne babyen kommer alt for tidlig...

Isj, det var veldig tidlig. Hadde 2 på mitt gamle terminforum som ble født altfor altfor tidlig.. I august faktisk, men termin i desember :-/ håper babyen klarer seg, og at resten av sommerbabyene holder seg inne til iallefall mai..

Og augustbabyene enda lengre :-)

Tror det er store kjangser etter uke 26 :) har en venninne som var så glad for at hun var over 26 for da kunne de redde om babyen kom, så fødte hun i uke 27 :o

Etter 28 uker så er det nok gode sjanser :-) barn kan overleve helt fra uke 23 faktisk, det var derfor jordmødrene på et eller annet sykehus protesterte på at det ble utført senaborter i samme uke vegg i vegg med noen som lå å kjempet for barna sine.

Er det ikke fra og med uke 24 de kan overleve, altså at det er først da de gjør alt for at babyen skal overleve? Og fra uke 27 overlever 9 av 10 babyer :)

trodde dem reddet babyer fra uke 23 av, så lenge babyen trekker pusten selv etter fødselen og ser ut til å være sterk nok?..

Jobber på sykehus med nyfødtintensiv.
Fra uke 23 regnes det som fødsel i norge, ikke abort. Men de som er så små er utrolig skjøre og en del av dem blir det desverre et for tidlig møte med verden..

Stemmer at de redder fra uke 23...jeg har jobbet en del vakter på nyfødtintensiv...vi rullerer litt mellom der og barneavdelingen hvor jeg jobber...

Men de ekstrempremature, som de heter, får ikke være på mitt sykehus...de er for små....kommer tilbake fra de er 26 uker ;)

Uansett ikke gunstig at en baby kommer tre måneder for tidlig! Det er jo en risk.. Håper hun på juniforumet får beholde en frisk baby som klarer seg!

Nei, det er helt sant...absolutt ikke å foretrekke.... Vi får krysse fingrene for henne og babyen! Hun er på Rikshospitalet da, så er i gode hender :)

Håper alt går bra :)

Back
Topp