Er visst gravid

• Trådstarter Trådstarter Midlertidig gjest
  • Opprettet Opprettet
M

Midlertidig gjest

Guest
Hei! Har laget bruker her men får ikke endret brukernavn og er redd mailen min skal være synlig så skriver som gjest nå :)

Fant ut at jeg er meget uventet gravid i dag. Tok en test for sikkerhetsskyld på morgenen etter at jeg brakk meg da jeg stod opp og for å roe nervene i.o.m at jeg er 3 dager over tiden, men den ble umiddelbart sterkt positiv og sjokket var stort. Føler meg skremt, redd og sliter litt med å takle dette..

Har vært gravid en gang tidligere og da hadde jeg sterke symptomer allerede før mens og på denne tiden kontra da (2-3 uker ifølge clear blue) så hadde jeg enorme bryst med synlige blodårer og var veldig svimmel. Fikk også en økt sexlyst som jeg ikke merker nå. Eneste jeg merker nå er kontinuerlig kvalme som har vart i 2 dager, nedstemthet og kramper og stikk i lysken/eggstokkene(?) og korsryggen. Hadde svært ømme bryst på ikm men det har gått bort og er nå litt stølt bare, ikke vondt i brystvortene lenger heller. Gråter hele tiden for dette kunne ikke kommet på et verre tidspunkt og det er helt krise, men er ikke i stand til å utføre noe abort heller for det lovte jeg meg selv etter den første og siste gangen jeg gjorde det. Samtidig liker jeg ikke at bryster og brystvorter har mistet ømheten for vil jo ikke det skal være noe galt med den lille heller.

Veldig rotete det her men.. Hva tror dere? Har noen mistet ømheten i brystene dagen etter ikm?

Tror det lureste du kan gjøre er å få deg en legetime og få pratet ut om hva du føler rundt alt dette og få stillt spørsmålene du lurer på, samt å begynne med vitamintilskudd som folat :)

Vi også nevne at to graviditeter kan være veldig ulike hverandre, så det er ikke nødvendigvis noe gale selv om du ikke har samme symptomer som du hadde i første grviditet.

I starten kan det være slik :)
Krysser fingrene for at dette ender slik du ønsker.

I starten kan symtomene komme og gå. Tror nok det beste er å gå til legen og ta blodprøve hvis du er usikker. Lykke til:)

Tusen takk for svar :) så godt å høre at det kan variere :) Det hogget til i korsryggen nå så er ikke tvil om at det er noe der. Ringer legen i morgen, så skal jeg ordne meg folat.

Tusen takk for svar :) så godt å høre at det kan variere :) Det hogget til i korsryggen nå så er ikke tvil om at det er noe der. Ringer legen i morgen, så skal jeg ordne meg folat.
Lykke til og håper alt ordner seg for deg :)

Back
Topp