Er virkelig nummer to på vei? ☀️

Tusen takk, Fiffi :Heartred Nå er jeg helt sikker på at vi begge kommer oss til januar:angelic: Nå gleder jeg meg til å passere uke 12, og forhåpentligvis få vite kjønn når jeg er på privat tul 13+4.
Å få bekreftelse på at alt er bra i uke 8 er jo som å være i uke 12 har jeg hørt, så du kan i hvert fall føle deg avslappet på det nå!:shy: Jeg «holder pusten» litt til føler jeg.. men er jo veldig mye mer optimistisk enn før første ul :D Er så gøy at det klaffet for oss begge samme runde og at det går så fint for oss begge:Heartred Det blir spennende å få vite skjønn da!Har lekt med tanken om å ikke vite, men tror nok det blir å vite:joyful: Er TUL 13+4 neste ultralyd du skal på?
 
Å få bekreftelse på at alt er bra i uke 8 er jo som å være i uke 12 har jeg hørt, så du kan i hvert fall føle deg avslappet på det nå!:shy: Jeg «holder pusten» litt til føler jeg.. men er jo veldig mye mer optimistisk enn før første ul :D Er så gøy at det klaffet for oss begge samme runde og at det går så fint for oss begge:Heartred Det blir spennende å få vite skjønn da!Har lekt med tanken om å ikke vite, men tror nok det blir å vite:joyful: Er TUL 13+4 neste ultralyd du skal på?
Skjønner at du ikke jubler helt enda. Det gjør egentlig ikke jeg heller. Men likevel prøver jeg å betrygge meg selv med at det skal så mye til at det går galt nå. Har enda en offentlig tul 12+2, også skal vi privat 13+4 :joyful: Jeg hadde aldri klart å ikke vite kjønn. Alt for mye spenning. Liker å kunne forberede og planlegge. Hvis vi ikke får vite det i 13+4, så venter jeg til oul:Heartred
 
Skjønner at du ikke jubler helt enda. Det gjør egentlig ikke jeg heller. Men likevel prøver jeg å betrygge meg selv med at det skal så mye til at det går galt nå. Har enda en offentlig tul 12+2, også skal vi privat 13+4 :joyful: Jeg hadde aldri klart å ikke vite kjønn. Alt for mye spenning. Liker å kunne forberede og planlegge. Hvis vi ikke får vite det i 13+4, så venter jeg til oul:Heartred
Det er veldig sant :Heartred Okei, så bra du får god oppfølging offentlig da! Blir spennende å se, krysser fingrene for at det går an å se på ultralyden 13+4:D
 
9+5
Jeg har vært heldig dette svangerskapet. Lite plager, til tross for redusert energi. MEN. Plutselig så skulle kvalmen slå inn for fullt 9+0… Det kom fra intet! Morgenkvalme fra en annen verden. Oppkast hver dag. Varer heldigvis ikke hele dagen, men nok til at store deler av dagen er helt ødelagt. Er ikke i form før 14-15 tiden på dagen.

I dag venter jeg besøk i 17 tiden. Skal grille og servere mat. Jeg begriper ikke hvordan jeg skal klare å få alt ferdig. Hvordan jeg skal orke å rydde :depressed: Har bare lyst til å gråte av denne forferdelig kvalmen:arghh: Samboer har jobbet nattevakt og sover. Får ikke hjulpet meg noe… Har lyst til å avlyse alt, men likevel har jeg ikke samvittighet til det. Jeg gir opp…:shifty: Sov også ekstremt dårlig i natt fordi jeg tenkte på alt jeg har å gjøre i dag.

Må vel bare ta meg sammen å begynne ryddinga..
 
9+5
Jeg har vært heldig dette svangerskapet. Lite plager, til tross for redusert energi. MEN. Plutselig så skulle kvalmen slå inn for fullt 9+0… Det kom fra intet! Morgenkvalme fra en annen verden. Oppkast hver dag. Varer heldigvis ikke hele dagen, men nok til at store deler av dagen er helt ødelagt. Er ikke i form før 14-15 tiden på dagen.

I dag venter jeg besøk i 17 tiden. Skal grille og servere mat. Jeg begriper ikke hvordan jeg skal klare å få alt ferdig. Hvordan jeg skal orke å rydde :depressed: Har bare lyst til å gråte av denne forferdelig kvalmen:arghh: Samboer har jobbet nattevakt og sover. Får ikke hjulpet meg noe… Har lyst til å avlyse alt, men likevel har jeg ikke samvittighet til det. Jeg gir opp…:shifty: Sov også ekstremt dårlig i natt fordi jeg tenkte på alt jeg har å gjøre i dag.

Må vel bare ta meg sammen å begynne ryddinga..
Uff, får håper den kvalmeperioden går fort over! Og at det ble koselig i kveld i dag :love7 Du får pleie deg selv så godt du kan og ta det med ro fremover:Heartpink
 
Uff, får håper den kvalmeperioden går fort over! Og at det ble koselig i kveld i dag :love7 Du får pleie deg selv så godt du kan og ta det med ro fremover:Heartpink
Kom meg gjennom det! Kvalmen ga seg rundt kl. 15 og jeg fikk gjort ting ferdig. Gjestene måtte vel og merke vente en time på maten, men det driter jeg i :hilarious:
Jeg ringte meg inn syk på jobb imorgen og varslet om det kommer en sykemelding for den kommende uka. Så håper at kvalmen snur like fort som den kom. Må jo nå toppen snart. Jeg kikket på helsekortet fra forrige graviditet og på kontroll 11+4 har legen notert: ‘Ikke kvalm lenger’. Så håper det gjelder nå også :angelic:

Hvordan er formen din? :Heartred
 
Kom meg gjennom det! Kvalmen ga seg rundt kl. 15 og jeg fikk gjort ting ferdig. Gjestene måtte vel og merke vente en time på maten, men det driter jeg i :hilarious:
Jeg ringte meg inn syk på jobb imorgen og varslet om det kommer en sykemelding for den kommende uka. Så håper at kvalmen snur like fort som den kom. Må jo nå toppen snart. Jeg kikket på helsekortet fra forrige graviditet og på kontroll 11+4 har legen notert: ‘Ikke kvalm lenger’. Så håper det gjelder nå også :angelic:

Hvordan er formen din? :Heartred
Får håpe den snur rundt samme tid igjen da, ja! Bra du kom deg gjennom gårsdagen:love7 Formen min er grei, er mye kvalm og får brekninger av diverse ting, men ikke noe oppkast. Men shit så sliten jeg er om dagen! Satser på at de siste ukene mot uke 12 går raskere enn de første, for oss begge, og at energien kommer og kvalmen forsvinner rundt den tiden! Håper din kvalme forsvinner enda raskere da, for det høres veldig slitsomt ut:Heartpink
 
11+3
4 dager igjen til 12+0. 6 dager til tul på sykehuset og 14 dager til tul privat. Mye å se frem de neste ukene. Enn at jeg har kommet meg så langt? :Heartred

Vi skal fortelle det til familien når jeg er 14+2 og 14+4. Skulle så gjerne fortelle det nå til uka, men vil vente til vi kanskje får vite kjønn. Familien til samboer er i syden til dagen før vi tenker å fortelle det til dem. Dagen etter kjører vi til bestemoren min også kommer foreldrene mine og søsteren min dagen etter.

Vi har gått til innkjøp av personlige vinetiketter som vi skal bytte med orginaletikken på vinflaskene. Vi har prøvd å gjøre etikettene så ekte som mulig slik at de kommende besteforeldrene må studere flasken litt for å se beskjeden. Vi har også gått til innkjøp av body med skrift: «My babysitter is a French bulldog» til samboer sine foreldre og samme med navnet på hunderasen til mine foreldre. Gleder meg til å dele det! Til den kommende seksåringen skal hun få en tidlig bursdagsgave med litt diverse babyutstyr. En forundringspakke med en bitering, en leke/bamse, en smokk og en body. Blir spennende å se hun skjønner hvorfor hun får det :D hun skal selvfølgelig få en liten ting til seg selv også, ellers lever vel ikke konseptet med ‘bursdagsgave’ opp til forventningene :hilarious:

Akkurat nå er jeg sykemeldt grunnet kvalme og oppkast. Jeg har ikke kastet opp siden søndag, så håper det har roet seg nå. Men kvalmen kommer å går litt når det passer seg. Den er bedre den også. Jeg har gjerne én god dag og en dårlig dag. På de dårlige dagene er jeg kvalm store deler av dagen. Gjerne litt av og på, men får i meg minimalt med mat og drikke disse dagene. Jeg usikker på utvidelse eller ikke av sykemeldingen min… På de dårlige dagene orker jeg nesten bare å ligge rett ut og ikke røre meg. Har gått ned 4,5kg nå. Spent på om det snur snart :confused013 Ingen synlig mage enda.

3E4635DF-5F90-4FCA-B957-78B9250C41E7.jpegC0AAB9FF-983A-475E-83D1-923C343F0BF0.jpeg
 
Last edited:
12+3
I går var vi på tul på sykehuset. Jeg vet fra tidligere at jeg har bakovervendt livmor, men i går fikk vi virkelig erfare det. Jordmor presset ultralydproben langt ned i magen min for å kunne se baby. Skulle nesten tro den lå i ryggen min :hilarious: Klarte ikke å få oversikt i det hele tatt så det endte med å gjennomføre undersøkelsen innvendig. Der lå det en sprellende liten tass. Jordmor fikk tatt alle mål, med unntak av måling av nesebein da baby nektet å ligge i profil. Jordmor ventet tålmodig på at baby skulle snu seg, men den nektet. Snudde seg kun et lite sekund, men selv det ble bare i halv profil og med ansiktet vendt bort fra bildet. Jeg og samboer har fundert over kjønn og sendte inn bildet til avlesing med bakgrunn av NUB-teorien. Der fikk beskjed om at det er ei jente. Men tiden får vise! Baby lå som sagt veldig kronglete til og det kan være litt tidlig å avlese. Privat ultralyd neste uke 13+3. Håper vi får bekreftet kjønnet da :angelic::Heartpink:Heartblue

Baby sendte oss et hjerte med hendene. Synes det var veldig tilfeldig da den kommende storesøsteren og jeg drev å lagde hjerter med hendene dagen før :Heartred Litt morsomt å tenke på.

4F5CEE31-3F25-441D-873E-3570B941D0E4.jpeg5391BFED-F5C9-46EF-B17B-A5628853858E.jpeg32955684-86BF-4DDF-BEED-3FB1DE19AE11.jpeg
 
12+3
I går var vi på tul på sykehuset. Jeg vet fra tidligere at jeg har bakovervendt livmor, men i går fikk vi virkelig erfare det. Jordmor presset ultralydproben langt ned i magen min for å kunne se baby. Skulle nesten tro den lå i ryggen min :hilarious: Klarte ikke å få oversikt i det hele tatt så det endte med å gjennomføre undersøkelsen innvendig. Der lå det en sprellende liten tass. Jordmor fikk tatt alle mål, med unntak av måling av nesebein da baby nektet å ligge i profil. Jordmor ventet tålmodig på at baby skulle snu seg, men den nektet. Snudde seg kun et lite sekund, men selv det ble bare i halv profil og med ansiktet vendt bort fra bildet. Jeg og samboer har fundert over kjønn og sendte inn bildet til avlesing med bakgrunn av NUB-teorien. Der fikk beskjed om at det er ei jente. Men tiden får vise! Baby lå som sagt veldig kronglete til og det kan være litt tidlig å avlese. Privat ultralyd neste uke 13+3. Håper vi får bekreftet kjønnet da :angelic::Heartpink:Heartblue

Baby sendte oss et hjerte med hendene. Synes det var veldig tilfeldig da den kommende storesøsteren og jeg drev å lagde hjerter med hendene dagen før :Heartred Litt morsomt å tenke på.

Vis vedlegget 384168Vis vedlegget 384169Vis vedlegget 384170
Så fine bilder❤️❤️ Jeg har også bakovervendt livmor så det er spennende å høre slike erfaringer! Så gøy at dere kan begynne å gjette litt på kjønn ut fra bilder åsånn! Blir spennende å se
 
Så fine bilder❤️❤️ Jeg har også bakovervendt livmor så det er spennende å høre slike erfaringer! Så gøy at dere kan begynne å gjette litt på kjønn ut fra bilder åsånn! Blir spennende å se
Denne har gått meg forbi. Tusen takk! Min erfaring er at magen kom veldig sent sist gang, med første. Fikk først en liten søt babykul rundt uke 20, og den skikkelige magen kom ikke før 7-8 måned :shy: Håper magen kommer tidligere denne gangen:Heartred

Håper og tror at dette er din tur :Heartred Nå blir det mars-baby!
 
Denne har gått meg forbi. Tusen takk! Min erfaring er at magen kom veldig sent sist gang, med første. Fikk først en liten søt babykul rundt uke 20, og den skikkelige magen kom ikke før 7-8 måned :shy: Håper magen kommer tidligere denne gangen:Heartred

Håper og tror at dette er din tur :Heartred Nå blir det mars-baby!
Kjedelig med sen babymage ja.. du får nok raskere denne gang når det er nummer 2❤️ Jeg kan nok bare drømme om noen babymage før jeg er minst i uke 25 ettersom det er første og jeg er høy i tillegg.
Tusen takk❤️❤️
 
En liten oppdatering fra meg. 13+3

Vi var på ny ultralyd i går, privat. Og der fikk vi bekreftet at det er lillesøster som skjuler seg i magen :Heartpink Nå gleder jeg meg til annonsering av graviditeten til alle rundt oss :love7

64C7A077-FB7C-4367-A505-17216E6DF0A7.jpeg44AFA922-0BCD-4534-AB47-E1014C587E35.jpeg
 
Last edited:
Gratulerer igjen! :Heartpink Så fine ultralydbilder av den lille, fine jenta deres:love7:love7
Tusen takk for det :Heartred:Heartpink Har dere bestemt dere for å ta ny ultralyd for å vite kjønn, eller venter dere til oul? Går jo egentlig raskt til det også:hello2 Her det bare 5 uker til oul og passerte 19+0. Tenk at vi snart er halvveis:nailbiting:
 
Back
Topp