Er vi sent ute?

Juma

Betatt av forumet
MayDay2021
Er det flere som ikke har kjøpt noe eller kun få ting til babyen? Jeg bestilte et par plagg på salg igår, men ellers har vi ikke handlet inn noe ennå. Burde vi komme i gang eller er det innafor å vente litt med innkjøpene? Dette er vår første, så har en del ting som må ordnes, men syntes det fortsatt er lenge til vi trenger det (er i uke 21). Når bør det grunnleggende være på plass tenker dere? :bookworm:
 
Sniker med første hadde jeg ikke alt på plass før fødsel en gang er ikke alt du trenger med en gang og viste ikke hva vi trengte
 
Neh - alt trenger ikke være på plass før babyen kommer heller tenker jeg da.:)
Selv har jeg arvet stellebord og en bæresele av en kollega, samt kjøpt sprinkelsengen hans.
Kommer til å arve klær og babystol til bil fra søstern min som nå har ei jente på 1 år, men vet ikke når jeg får det i hus.
Har selv ikke kjøpt noe enda( annet enn sengen)

Trenger å kjøpe madrass til den og stellematte til bordet, samt dyne/pute/sengesett. Pluss pluss pluss ;)
Men føler egentlig ikke jeg har noe hast:p

heller ikke kjøpt vogn enda. Føler ihvertfall ikke det haster umiddelbart ;)
 
Vi har ikke kjøpt noe enda denne gangen. Fant sprinkelseng, uten madrass gratis på fb, muligens tøy etter eldste også har vi vogn som er ny etter en abort vi hadde i fjor. Så jeg venter fortsatt en stund til før vi handler inn det vi trenger.
 
Neida, jeg synes ikke du er sent ute i hele tatt. Sist svangerskap ventet vi tvillinger, og med den forhøyede risikoen da for prematur fødsel var vi nødt for å få ting på plass litt før, så da begynte vi i uke 24 og hadde det meste på plass i uke 30. Men med et vanlig svangerskap så mener jeg man kan drøye til uke 36, men det er sikkert behagelig å kunne bare late seg litt på sofaen siste ukene før fødsel istedenfor å styre med å sette opp masse greier :)
Men siden du har litt tid fremover så er det nyttig å holde øynene oppe for gode tilbud. Barnas Hus pleier å ha et stort salg en eller annen gang i februar/mars, greit å være klar over :)
 
Vi er 23+5 nå og jeg kjøpte mine første klær (2 bodyer og en bukse) i går. Har ellers ingenting. Går å lurer på når jeg skal tørre å starte å kjøpe. Vet heller ikke om det er leveringstid på noe, sånn at man kanskje burde starte snart....?
 
Ikke sent ute i det hele tatt. Er nok heller flere som er veldig tidlig ute (meg deriblant). Alt utstyret til en baby tar mye plass, så hvis du ikke har et ekstra rom å lagre alt på er det lurt å vente så lenge som mulig tenker jeg. Vi har et ekstra soverom som ikke er i bruk og har stuet alt av babyting inn der.
Vi har klær etter storebror som vi tar vare på og fikk en gratis klespakke til jente på finn.no, pluss at jeg har kjøpt litt på salg.
Bilstol er såpass nytt at det vil gå i arv så lenge som mulig da dette er den eneste tingen jeg ikke kjøper brukt fordi vi ikke vet om stolen har vært i kollisjon eller er for gammel (stoler ikke på at alle er oppriktige når det kommer til salg av brukt bilstol på nettet).
Fordi vognen jeg ville ha (og er den ene tingen til jentungen vi unnet oss nytt) skulle ut av produksjon måtte vi kjøpe den i fjor når jeg var i uke 11, og da hadde jeg ventet så lenge som mulig med å kjøpe og de var nesten tom. Fikk den også på tilbud siden det var siste rest som skulle ut.
Vi holder øynene åpne for gode tilbud og kjøper på finn.no dersom vi kommer over gode tilbud for å spare litt penger på alt et nyfødt barn må ha eller vi tror vi trenger.
Enkelte ting bør en vente med til etter fødsel uansett fordi det er ikke sikkert det er behov. Som for eksempel pumpe, ammeinnlegg, flasker, vugge, babygym, bedside crib, vippestol, da ikke alle barn har behov eller man kommer til å bruke det helt i starten.
 
Førstegangs og uke 23+3 - har ikke anskaffet noe som helst.. :joyful: Men har sett oss ut hvilken vogn, bilstol osv. vi kunne tenkt oss, så må vel få fingeren ut etterhvert. Men synes fremdeles det er litt tidlig, så stresser ikke noe med det.
 
Her er vi nok forskjellige. Noen har behov for å ha ting på plass tidlig (som meg), noen tar det etterhvert og noen har is i magen og venter med mye helt tett opptil fødsel. Jeg har prøvd å få kjøpt en del jeg visste jeg villa ha på salg. Også har jeg allerede behov for redebygging, så jeg suller på rommet til lillegutt, vasker klær og ordner. Så lenge dere føler at det er greit å vente så gjør dere det:)
 
Ikke kjøpt annet en en lue, sokker og votter ( sett ) så fikk jeg to pysjer og en boddy i gave , vet jeg får seng og ymse , mrn gidder ikke å få dette i hus da vi driver å ser etter hus :joyful:
 
Har litt arvetøy, og kjøpt litt småtterier. Ellers får vi arve og låne det meste. Har bestilt vogn som skal komme i neste mnd. Så kjøpte vi stellebord brukt på finn.no.

Men ingen ting er gjort klart og det meste står i kjelleren enda :hilarious: Bilstol kjøper vi når det nærmer seg. Blir bare drass å ha den stående såpass lenge når vi ikke har noe sted å lagre annet en garasje eller kjellerbod. :oops: Så må vi få tak i en kommode til klær... Hun skal bo på rommet våres det første året, så skal storesøster på 11 flytte ned på tv stua og vesla få rommet hennes. :rolleyes: Så vi tar det med veldig ro. :hilarious: Er jo fortsatt såååå lenge til :bag: uke 22 i morgen
 
Så godt å se at det er flere der ute som ikke er helt i gang ennå. :happy: Smart tips å holde øyne åpne for gode tilbud i tiden fremover, også får vi begynne å undersøke litt hva vi faktisk trenger... Uansett spennende tid fremover! :love017
 
Jeg har knapt kjøpt noe enda, men mangler heller ikke stort siden jeg er tredjegangs. Jeg har kjøpt brukt dobbel puppepumpe fordi jeg virkelig ønsker å få til ammingen skikkelig denne gangen :D utenom det så har jeg kjøpt 4 sett med tøy til nyfødt. Eneste jeg mangler er bilsete så har jeg alt:) Tenker at det er ingenting å stresse med så lenge man har det viktigste på plass til etter fødselen :cat:
 
Tenker at man er ikke sent ute om man ikke selv føler seg sent ute:joyful: Noen bruker lang tid og vil gjøre det gradvis, mens andre er effektive og gjør det meste mot slutten. Vi har mye fra forrige mann klart, men ikke tatt det frem eller montert sammen feks seng eller vogn, ikke vaska opp klærne osv. Men sist angra jeg litt på at vi var sent ute da lille kom litt før tiden, så jeg skal vel begynne snart, tror jeg :oops: Kan kanskje i vårt tilfelle være greit å få det inn og frem så storebror får sjekket det ut og blitt litt vant før lillebror kommer, så ikke alt skjer med en gang :)
 
Har kun kjøpt noen plagg. Er tredjegangs, så her er vel ikke ting på plass før rett før termin om en skal tro andre trebarnsmødre, hehe:hilarious:
 
Er førstegangs og har kjøpt inn litt klær på salg. Bestilte litt utstyr på nett i går som stellesekk, stellebord madrass og sånt i går. Det er vel det. Vi arver seng, og jeg vil få litt utstyr med ei venninne som fikk en sønn i fjor. Jeg har riktignok lest og sett på nett så jeg har vel klart for meg hva jeg vil ha, men vi mangler mye utstyr enda. Er vel forsåvidt ikke noe jeg stresser med heller.
 
Back
Topp