Ikke sent ute i det hele tatt. Er nok heller flere som er veldig tidlig ute (meg deriblant). Alt utstyret til en baby tar mye plass, så hvis du ikke har et ekstra rom å lagre alt på er det lurt å vente så lenge som mulig tenker jeg. Vi har et ekstra soverom som ikke er i bruk og har stuet alt av babyting inn der.
Vi har klær etter storebror som vi tar vare på og fikk en gratis klespakke til jente på finn.no, pluss at jeg har kjøpt litt på salg.
Bilstol er såpass nytt at det vil gå i arv så lenge som mulig da dette er den eneste tingen jeg ikke kjøper brukt fordi vi ikke vet om stolen har vært i kollisjon eller er for gammel (stoler ikke på at alle er oppriktige når det kommer til salg av brukt bilstol på nettet).
Fordi vognen jeg ville ha (og er den ene tingen til jentungen vi unnet oss nytt) skulle ut av produksjon måtte vi kjøpe den i fjor når jeg var i uke 11, og da hadde jeg ventet så lenge som mulig med å kjøpe og de var nesten tom. Fikk den også på tilbud siden det var siste rest som skulle ut.
Vi holder øynene åpne for gode tilbud og kjøper på finn.no dersom vi kommer over gode tilbud for å spare litt penger på alt et nyfødt barn må ha eller vi tror vi trenger.
Enkelte ting bør en vente med til etter fødsel uansett fordi det er ikke sikkert det er behov. Som for eksempel pumpe, ammeinnlegg, flasker, vugge, babygym, bedside crib, vippestol, da ikke alle barn har behov eller man kommer til å bruke det helt i starten.