Er vi flere med rhesusimmunisering ?

Ikke jeg, men jeg lurer veldig på hva det er o_O Ble nysgjerrig

Hva er det?
Har fått beskjed om at jeg er rhesus minus, vet ikke hva lille jenta er enda. Skal på sjekk i uke 24.

Ikke foreløbig skal ta nye blodprøver i uke 24 for å sjekke etter antistoffer igjen.

Er rhesus negativ. Skal ta blodprøver i uke 24 for å se etter antistoffer[emoji4]
Hvis barnet er positiv skal mor ha en injeksjon i uke 28 og etter fødsel om jeg ikke husker feil?[emoji4]

Er rhesus negativ. Skal ta blodprøver i uke 24 for å se etter antistoffer[emoji4]
Hvis barnet er positiv skal mor ha en injeksjon i uke 28 og etter fødsel om jeg ikke husker feil?[emoji4]

Samme her. Ja, de sa det ble en sprøyte i uke 28 til meg og [emoji4]

Jeg har tatt de ordinære blodprøvene i uke 12, antistoffer påvist. Ny prøve i uke 18. Ble oppringt etter noen dager om å komme på nytt,(hadde blitt noe feil), så siste prøve ble tatt i uke 19/20. Skal dit igjenn i uke 24.
The show must go on:dance018

Er andregangsgravid, så fikk dette "styret" på slutten av sist svskap. Da ble det liv i leiren skal jeg si, for førstegangsgravide skulle visst ikkw utvikle antistoffer:stop Fikk utvidede ultralydundersøkelser på StOlavs annenhver uke(tror det ble 3 ganger jeg var der).

Et kjapt googlesøk kan gi litt dystre svar på dette med rhesusimmuniserigen, men jeg sier HELSENORGE:Heartbigred Føler meg himla trygg og godt tatt vare på:cheers

Da har jeg tatt ny prøve, og fått svaret på den forrige. Her blir det nøye oppfulgt med blodprøve hver 14.dag, da det er stigning i titre. Spent på reisen vidre, føler meg litt spesiell når verken de på laben eller legen selv egentlig forstår hva som står på svarpapirene mine:wacky:

Hvordan ligger dere an ?

Back
Topp