Er vel bedre enn ingenting :/

inel

Betatt av forumet
Huff, var hos jm i dag og å sjekke åpningen var helt forferdelig ukomfortabelt!! :( vanskelig å slappe av.. ---og ikke var det åpning heller men livmorhalsen var halvert til 1 -2 cm.

Det er vel bedre enn ikke noen forandringer :/ 1 uke igjen til termin. Føler det går litt tregt her... Jeg sitter og hopper på yogaball, så får håpe det hjelper! :/

Og ikke blir jeg satt igang før termin heller fordi hun sa at det var de strenge på. Har smerter i bekken, hoften, rygg og lyske men jeg skulle knaske Paracet i stedet. Huff.. kjente jeg ble litt irritert på henne...

Sent from my SPH-L710 using BV Forum mobile app

Jeg har ikke sjekket modning osv ennå, 39 uker bare da. De er strenge på igangsselse og det skal de jo. Aller best å komme i gang av seg selv :). Litt stripping er jo ikke. Forakte da ;)

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Skjønner deg godt , men prøv å vær sterk og hold ut den siste etappen:)

Snart er du i mål:)

Jeg har ikke sjekket modning osv ennå, 39 uker bare da. De er strenge på igangsselse og det skal de jo. Aller best å komme i gang av seg selv :). Litt stripping er jo ikke. Forakte da ;)

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Ja hun hadde faktisk skrevet 1 cm åpning, så d er jo litt da :) Men stripping sa jeg til henne at jeg ikke ville, for hvis det å sjekke modning er så vondt, kan jeg ikke fatte hvor vondt stripping føles. lol. Jeg sa at jeg ville gjerne ha et ballong kateter, men det er vel kanskje t.o.m enda vondere! :)

Skjønner deg godt , men prøv å vær sterk og hold ut den siste etappen:)

Snart er du i mål:)

Ja takk, du har jo rett! Hører bare på alle som har født før termin, og jeg synes det er så kjipt å gå å vente over termin, men mye kan skje på ei uke da!! :D

Hva er slimpropp, og kan den gå dersom man blir strippet/vannet går?

Slimet fra slimproppen tror jeg dannes øverst i mormunnen for å beskytte fosteret. Den kan gå før fødsel og om du søker på mucus plug på google vil du se en del bilder. Min har gått i etapper fra uke 38 de to siste svangerskapene. Kan ikke huske å ha sett den første gang. Dagen etter stripping med nr 2 så kom siste rest med blodspor. Det har jeg ikke sett hittil denne gangen, men har heller ikke blitt strippet.

Min slimpropp gikk i deler fra uke 33, og resten kom ilag med vannet da det gikk :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Slimet fra slimproppen tror jeg dannes øverst i mormunnen for å beskytte fosteret. Den kan gå før fødsel og om du søker på mucus plug på google vil du se en del bilder. Min har gått i etapper fra uke 38 de to siste svangerskapene. Kan ikke huske å ha sett den første gang. Dagen etter stripping med nr 2 så kom siste rest med blodspor. Det har jeg ikke sett hittil denne gangen, men har heller ikke blitt strippet.

Takk for infoen :) men slimproppen trengs ikke å være der når det kun er noen uker igjen?

Har født to ganger nå, og ikke sett snurten til noe slimpropp. Første gang startet fødselen med rier, andre gang med vannavgang. Når den kom vites altså ikke. Men ungene er kommet ut begge gangene:gen014

Det vet jeg ikke. Har lest at det hele tiden dannes ny i vertfall, spesielt hvis den går en stund i forveien.

Min jordmor har aldri hørt om at slimproppen vokser ut på ny, så jeg kan ikke ta stilling til det.

Jeg har også hørt at slimproppen dannes på nytt hvis den går for tidlig...dessuten at det er ikke alle som ser den, den kan gå litt mens en f.eks urinerer og dermed vil ikke legge merke til det.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har også hørt at slimproppen dannes på nytt hvis den går for tidlig...dessuten at det er ikke alle som ser den, den kan gå litt mens en f.eks urinerer og dermed vil ikke legge merke til det.

Sent from my iPhone using BV Forum

Merkelig at ikke alle jordmødre vet om den slimproppen. :/ men det spiller kanskje ikke sånn mega rolle hehe

Merkelig at ikke alle jordmødre vet om den slimproppen. :/ men det spiller kanskje ikke sånn mega rolle hehe

Jeg leste et intervju med en jordmor som mente at slimproppen er noe vi gravide har hengt oss veldig opp i, og som hun mente var heelt uinteressant.. ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back
Topp